Podczas gdy firmy, rządy i organizacje powoli wracają do biur, pandemia COVID-19 już na zawsze zmieniła to, jak wykonujemy swoje obowiązki służbowe. Praca z dowolnego miejsca na świecie to teraz nowa norma. Właśnie dlatego firma VMware wprowadza nowe i rozszerzone możliwości swoich sztandarowych platform workspace’owych. Celem jest przygotowanie biznesu na hybrydowe środowisko pracy przyszłości.

Aktualizacje VMware obejmą pakiet nowych rozwiązań dla platformy VMware Workspace ONE Intelligent Hub, stworzonych specjalnie, aby pomóc klientom bezpiecznie sprowadzić pracowników do biur na całym świecie. VMware wprowadza także ulepszenia do swojej flagowej platformy infrastruktury wirtualnych pulpitów (VDI), VMware Horizon 8.

 

W nowej rzeczywistości praca zdalna nie jest już luksusem dla nielicznych, a koniecznością dla wszystkich. Co więcej, okazało się, że ten model pracy pozwala nam lepiej się kontaktować, przyspiesza procesy rekrutacyjne i pozwala firmom szybciej dostosowywać się do zmian rynkowych. To wszystko jednak umożliwiła nam odpowiednia technologia – komentuje Shankar Iyer, dyrektor generalny VMware ds. rozwiązań End-User Computing. – Nasze najnowsze rozwiązania, czyli Workspace ONE Proximity i Workspace ONE Campus, wraz z uruchomieniem pierwszej, prawdziwie nowoczesnej platformy dla wirtualnych pulpitów i aplikacji, mają strategiczne znaczenie dla wsparcia pracy zdalnej i potwierdzają nasze zaangażowanie w pomoc klientom biznesowym.

 

Rozwiązania dla pracy przyszłości 

Aby sprostać potrzebom nowoczesnego rynku pracy, firma VMware ogłosiła pakiet nowych rozwiązań opartych na platformie Workspace ONE. To dwie nowe aplikacje mobilne Workspace ONE Proximity i Workspace ONE Campus .

Dzięki Workspace ONE Proximity firmy będą mogły pomóc swoim pracownikom w bezpiecznym powrocie do biur. Wykorzystując sygnalizatory Bluetooth Low Energy (BLE), aplikacja będzie dawać pracownikom wgląd w potencjalne zagrożenia dla zdrowia, powiadomi współpracowników o zmieniających się warunkach oraz będzie pomagać w ustalaniu miejsca pobytu i interakcji w biurze. Workspace ONE Campus zostanie z kolei zaprojektowany tak, aby wykorzystać tę samą infrastrukturę świateł nawigacyjnych do obsługi takich usług jak system rezerwacji biur i sal konferencyjnych. Pomoże też w znajdowaniu odpowiedniej drogi, co ma bardziej poprawić przyszłe doświadczenia w miejscu pracy.

Wdrożenie tych nowych rozwiązań w miejscu pracy pomoże organizacjom wykorzystać istniejącą już infrastrukturę do wspierania ważnych zadań związanych z ponownym otwarciem biur i w sprawnym wdrożeniem przyszłych usprawnień w miejscu pracy, takich jak:

  • automatyczne powiadomienia zbliżeniowe
  • systemy zapamiętujące miejsce pobytu i interakcje pracowników
  • wgląd administratora w obszary, które wymagają dezynfekcji
  • systemy kontrolujące limity osób w danej przestrzeni
  • systemy zarządzające dostępami pracowników do przestrzeni i narzędzi biurowych
  • systemy rezerwacji biurek i sal konferencyjnych

 

Dzięki ścisłej współpracy z wewnętrznymi multidyscyplinarnymi zespołami, których zadaniem jest bezpieczne sprowadzenie pracowników do biur, firma VMware aktywnie pracuje nad pełnym wdrożeniem tych rozwiązań we własnym biurze.

 

Nowoczesne oblicze technologii VDI

Ponieważ pracownicy na całym świecie coraz częściej pracują z dowolnego miejsca z powodu pandemii, potrzebują szybkiego i bezpiecznego dostępu do zasobów korporacyjnych. VMware wprowadza więc Horizon 8.

To rozwiązanie, zaprojektowane tak, aby pomóc zespołom IT w bardziej efektywnym zarządzaniu i łatwym skalowaniu wirtualnych pulpitów i dostarczaniu aplikacji pracowniczych z poziomu jednej platformy wdrażanej w chmurach publicznych i prywatnych. W przeciwieństwie do starszych rozwiązań, bazujących na technologii VDI, VMware Horizon 8 wyposaża działy IT w kilka nowych kluczowych funkcji, w tym:

  • Rozszerzone możliwości wdrożeń opartych na chmurach hybrydowych – klienci mogą wykorzystać wybraną chmurę lub środowiska multicloud, aby w ekonomiczny sposób dostarczać VDI i funkcje aplikacji w zarządzanej infrastrukturze. Nowa odsłona Horizon 8 oferuje ponadto wsparcie na platformie Azure VMware Solution (AVS).
  • Nowe możliwości z rozwiązaniem Instant Clone – Instant Clone Smart Provisioning pomoże działom IT natychmiastowo udostępniać nowe wirtualne desktopy na zasadzie klonowania poprzednich, bez konieczności posiadania nadrzędnej maszyny wirtualnej, zwalniając większe zasoby pamięci i zwiększając liczbę pulpitów na hosta oraz zmniejszając koszty. Kolejne innowacje Instant Clone obejmują dynamiczne rozszerzanie puli i elastyczny DRS w celu szybkiego skalowania zasobów w chmurach publicznych i prywatnych, na których hostowane są VMware Horizon.
  • VMware Horizon REST API – nowe interfejsy API RESTful pomagają zautomatyzować funkcjonalności VMware Horizon 8, w tym monitorowanie, udzielanie uprawnień oraz zarządzanie użytkownikami i maszynami. Dział IT może łatwo współdziałać z VMware Horizon 8 w celu zwiększenia elastyczności, dystrybucji i dostępu do informacji oraz szybkiej aktualizacji usług.
  • Ujednolicenie dla narzędzi komunikacji – wraz z rosnącym zapotrzebowaniem na narzędzia do współpracy, w celu obsługi pracowników zdalnych, VMware Horizon oferuje teraz obsługę, oprócz Zoom i Cisco Webex, zoptymalizowane środowisko dla wideo i audio Microsoft Teams.

 

Wykorzystując unikalne integracje z zaufaną technologią VMware, Horizon 8 pomaga zespołom IT w dostarczaniu bezpiecznych wirtualnych obszarów roboczych, które chronią ich sieć, jednocześnie rozszerzając najlepsze cyfrowe środowisko pracy na wszystkie komputery stacjonarne i aplikacje w firmie. Korzystając ponadto z VMware Workspace ONE Access, dział IT może ustalić i zweryfikować tożsamość użytkownika końcowego za pomocą wbudowanego uwierzytelniania wieloskładnikowego, co służy jako podstawa zasad dostępu warunkowego do wirtualnych pulpitów i aplikacji VMware Horizon.