Osoby, które chcą założyć konto w Alior Banku od 23 lipca 2020 r. mogą zrobić to całkowicie zdalnie, korzystając z aplikacji Alior Mobile. VideoSelfie, nowe rozwiązanie banku, zostało wprowadzone we współpracy z Onfido, fintechem, który dostarcza technologię umożliwiającą potwierdzanie tożsamości użytkowników smartfonów.

 

Wygoda klientów, a także bezpieczeństwo i dostępność nowych rozwiązań to nasze priorytety. To właśnie poprzez cyfryzację codziennych relacji z właścicielami rachunków osobistych w Alior Banku widzimy szansę na dalszy rozwój. Chcemy, aby nasi klienci poprzez swój smartfon i nasze oprogramowanie mieli dostęp do usług, z których korzystają na co dzień. Możliwość założenia konta używając tylko telefonu to pierwszy krok w kierunku budowy wirtualnego ekosystemu produktów z różnych kategorii, nie tylko finansów

– mówi Iwona Duda, p.o. prezesa zarządu w Alior Banku.

 

Całkowicie zdalny proces zakładania Konta Jakże Osobistego został wprowadzony w aplikacji Alior Mobile. Oznacza to, że klient może założyć rachunek osobisty z dogodnego miejsca i w dowolnym czasie, pod warunkiem, że posiada smartfon z dostępem do Internetu i pobierze aplikację banku. Aby założyć konto wystarczy pobrać aplikację banku i postępować zgodnie ze wskazówkami. Proces składa się z kilku kroków i jest niezwykle prosty. Wystarczy zrobić zdjęcie swojego dokumentu tożsamości i potwierdzić wpisane dane, następnie nagrać siebie czytającego losowo wybrane liczby, na końcu należy podać adres do korespondencji i zaakceptować oświadczenia. Powiadomienie PUSH poinformuje klienta czy wniosek został zaakceptowany. Dzięki technologii Onfido i wykorzystanej w niej sztucznej inteligencji, oprogramowanie sprawdza autentyczność dokumentu, porównując ją także z twarzą użytkownika. Ostatni krok to podpisanie umowy poprzez wpisanie kodu SMS.

 

Współcześni użytkownicy doceniają technologie, które w sposób łatwy, przyjazny i całkowicie bezpieczny pozwalają w czasie zdalnego procesu potwierdzić swoją tożsamość. Wnosimy do cyfrowego świata zaufanie i niezawodność, tym bardziej cieszy nas, że nasza technologia będzie wspierać Alior Bank w procesie digitalizacji. Jesteśmy dumni z zapewniania dostępu do usług online, które zapobiegają oszustwom, i co ważne, także pozwalają na ich wykrycie, jednocześnie umożliwiając firmie skalowanie i spełnianie przepisów­.

– mówi Husayn Kassai, CEO i współzałożyciel Onfido.

 

Tworzenie rozwiązań z myślą o wygodzie klientów jest kluczowym założeniem dalszego rozwoju cyfrowych kanałów banku. Cel ten zostanie zrealizowany poprzez budowę ekosystemu usług pozabankowych, z których klient będzie mógł korzystać. Wkrótce użytkownicy aplikacji Alior Mobile otrzymają dostęp także do funkcjonalności takich jak np. zakup biletów komunikacji miejskiej czy do kina, czy także możliwości załatwiania spraw urzędowych dzięki współpracy z zewnętrznymi partnerami.