Cisco ogłosiło rozszerzenie oferty rozwiązań dla Internetu rzeczy, umożliwiając dostawcom usług zarządzanie środowiskami IoT wykorzystującymi do swojego działania sieć komórkową oraz nowe scenariusze użycia dla zastosowań 5G.

Nowe technologie bezprzewodowe, takie jak 5G czy Wi-Fi 6 doprowadzą do powstania większej liczby urządzeń i nowych, zaawansowanych zastosowań przemysłowego Internetu rzeczy (IIoT) oraz dadzą operatorom sieci narzędzia do tworzenia konkurencyjnych ofert obejmujących komórkowy Internet Rzeczy. Jak wynika z najnowszej edycji Cisco Annual Internet Report, oczekuje się, że do 2023 r. liczba połączeń między maszynami (M2M) wzrośnie o 19 proc. i będzie stanowić 50 proc. wszystkich połączeń.

Wdrażanie Internetu rzeczy wykorzystującego do swojego działania sieć komórkową zyskuje coraz bardziej na znaczeniu np. w branży samochodowej, transportowej czy usług komunalnych, a dzięki sieciom 5G i Wi-Fi 6, które są już na horyzoncie, trend ten będzie się rozwijał jeszcze szybciej. Aby przyspieszyć szerokie wykorzystanie technologii Internetu rzeczy, Cisco inwestuje w zarządzanie połączeniami, sieć IoT i jej bezpieczeństwo oraz edge computing” – powiedział Vikas Butaney, wiceprezes ds. zarządzania produktami IoT w Cisco. „Dzięki wprowadzanym usprawnieniom, Cisco umożliwia swoim partnerom uproszczenie i przyspieszenie świadczenia usług Internetu rzeczy wykorzystującego sieć komórkową w oparciu o uczenie maszynowe, przy jednoczesnym tworzeniu nowych usług pakietowych w celu zwiększenia ich przychodów”.

 

Rozwój IoT w oparciu o sieci komórkowe

Cisco IoT Control Center(dawniej Jasper Control Center), wiodąca na rynku platforma do zarządzania połączeniami IoT, zostaje wzbogacona o innowacje poprawiające zarządzanie i zmniejszające złożoność wdrożeń. Należą do nich m.in:

  • Wykorzystanie uczenia maszynowego (ML) do poprawy zarządzania: mając wgląd w 3 miliardy wydarzeń każdego dnia, Cisco IoT Control Center wykorzystuje najszerszą w branży widoczność, aby umożliwić modelom uczenia maszynowego szybkie identyfikowanie anomalii i rozwiązywanie problemów, zanim te dotrą do klienta. Dostawcy usług mogą również identyfikować i ostrzegać klientów o uszkodzonych urządzeniach, co pozwala na zwiększenie bezpieczeństwa i kontroli punktów końcowych.
  • Inteligentne naliczanie opłat w celu optymalizacji planów taryfowych: dostawcy usług mogą zwiększyć satysfakcję swoich klientów poprzez umożliwienie automatycznej optymalizacji planów taryfowych za pomocą inteligentnego naliczania opłat. Można również tworzyć polityki aktywnego wysyłania powiadomień do klientów w przypadku zmiany użytkowania lub aktualizacji planów taryfowych, aby pomóc przedsiębiorstwom zaoszczędzić pieniądze.
  • Wsparcie dla globalnych łańcuchów dostaw: mobilność kart SIM jest wymogiem korporacyjnym dotyczącym obsługi złożonych łańcuchów dostaw, obejmujących wielu dostawców usług i wiele obszarów geograficznych. Jest to czasochłonne zajęcie i wymaga integracji pomiędzy wieloma różnymi dostawcami usług i sprzedawcami, co zwiększa koszty dla obu stron. Centrum sterowania Cisco IoT Control Center świadczy obecnie usługę eSIM, która zapewnia szybkie, niezawodne i ekonomiczne przenoszenie kart SIM między dostawcami usług.

 

Cisco IoT Control Center to widoczność i prostota niezbędna do sprostania dzisiejszym wyzwaniom związanym z Internetem rzeczy. Partnerzy firmy, dostawcy usług Cisco i klienci już korzystają z nowych możliwości uczenia maszynowego.

W stronę sieci 5G

Wraz z wprowadzeniem 5G możliwe stanie się realizowanie zarówno najprostszych, jak i najbardziej wymagających scenariuszy. Środowisko przemysłowe ma szansę skorzystać z zaawansowanych możliwości IoT oferowanych przez 5G, takich jak elastyczna produkcja, większa przepustowość czy autonomiczne pojazdy. Cisco, wzbogacając platformę IoT Control Center o nowe innowacje, podjęło kroki w kierunku gotowości do przyjęcia 5G i promowania biznesowych zastosowań 5G tworzących wysoką wartość, które klienci mogą łatwo zaadaptować.