Czy zdarzyło Wam się otrzymać SMS z informacją, że Usługa SMS, rejestrująca Was się w bliżej nieokreślonym serwisie, została aktywowana? Możecie słono zapłacić, jeśli odpowiecie w celu jej dezaktywacji, w tym przypadku 25 złotych (netto).

O nowej metodzie naciągania na płatne subskrypcje SMS poinformował dziś Czytelnik Telix.pl. – Przedwczoraj dostałem na jeden z numerów Simplus SMS-a – z darmowej bramki Plusa, tej anonimowej, gdzie nie trzeba się logować, o treści (pisownia oryginalna):


Usluga WIADOMOSCI SMS zostala aktywowana (11.92zl tydzien). W celu dezaktywacji wyslij TXT EWL na 92568

Ciekawe nie? Nie dość, że to oszustwo jest, bo nie jest to żadna dezaktywacja – SMS-owych czy MMS-owych (usług), to kosztuje 25 złotych, za wysłanie tego „dezaktywującego” SMS-a.

Jeśli otrzymaliście SMS-a o treści takiej bądź podobnej, Warto mieć się na baczności. Zwłaszcza, gdy żadnych usług nie zamawialiście, ani nie braliście udziału w konkursach. To może być oszustwo.

To kolejna metoda na wyłudzanie pieniędzy. Autor, w tym przypadku firma „MOBILTEK”, jak ustalił Czytelnik, zamiast zachęcać do zamówienia usługi, próbuje nas przekonać, że już ją zamówiliśmy. Zwykle, gdy odpiszemy na taką wiadomość, okazuje się, że z konta zniknęło nam kilkanaście, nawet kilkadziesiąt złotych.

Warto podkreślić, że Czytelnik już poinformował UKE i Plusa o nowym sposobie na oszustwa z wiadomościami SMS.

Pamiętajmy, zgodnie z art. 64a ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne, na żądanie abonenta operator telekomunikacyjny zobligowany jest do nieodpłatnego blokowania połączeń wychodzących na numery usług o podwyższonej opłacie oraz połączeń przychodzących z takich numerów.

źródło: wł.

Kan