Aplikacje mobilne powinny być wydajne i skalowalne, zbudowane na zaawansowanej infrastrukturze. A taką oferuje AWS wraz z usługami wpierającymi implementację backendu dla rozwiązań mobilnych.

 

– Od aplikacji mobilnej oczekujemy nie tylko skalowalności, ale również możliwości szybkiego wdrożenia i optymalizacji kosztów – mówi Tomasz Stachlewski, CEE Senior Solutions Architecture Manager w AWS. – Decydując się na skorzystanie z chmury, możemy uruchomić infrastrukturę aplikacji w wielu regionach na świecie, co daje nam gwarancję szybkości dostępu do danych bez względu na szerokość geograficzną. Przy tym my jako AWS gwarantujemy pełne bezpieczeństwo przesyłanych danych.

 

Obecnie mamy 4 sposoby realizacji części frontowej aplikacji mobilnej: jako aplikacja natywna, cross-platformowa, hybrydowa lub Progressive Web Application. Bez względu na wybraną opcję, zawsze potrzebny jest niezawodny backend. Poniżej prezentujemy wybrane usługi AWS wspierające wdrożenie backendu dla rozwiązań mobilnych.

 

AWS Amplify

AWS Amplify ułatwia tworzenie, konfigurowanie i wdrażanie skalowalnych aplikacji mobilnych zasilanych przez AWS. Amplify bezproblemowo tworzy i zarządza zapleczem mobilnym oraz zapewnia proste ramy do łatwej integracji zaplecza z frontendem zbudowanym w oparciu o np. iOS, Android, Web oraz React Native. Amplify automatyzuje również proces wdrażania nowych wersji aplikacji zarówno dla frontendu, jak i backendu, pozwalając na szybsze jej dostosowywanie do zmieniających się wymagań użytkowników końcowych.

 

Amazon Cognito

Amazon Cognito pozwala na szybkie i łatwe dodanie do aplikacji webowych i mobilnych: funkcji logowania użytkowników, podpisywania się i kontroli dostępu. Z Amazon Cognito istnieje również możliwość uwierzytelniania użytkowników poprzez zewnętrznych dostawców tożsamości społecznościowych, takich jak Facebook, Twitter czy Amazon, poprzez rozwiązania tożsamościowe SAML lub poprzez wykorzystanie własnego systemu tożsamości. Ponadto, Amazon Cognito umożliwia zapisywanie danych lokalnie na urządzeniach użytkowników, dzięki czemu aplikacje mogą działać nawet wtedy, gdy urządzenia nie mają dostępu do Internetu.

 

Amazon Pinpoint

Amazon Pinpoint ułatwia wysyłanie spersonalizowanych wiadomości do klientów za pośrednictwem różnych kanałów. Przykłady kampanii ukierunkowanych to alerty promocyjne i kampanie mailingowe, a wiadomości transakcyjne takie jak potwierdzenia zamówień i wiadomości resetują hasła. Amazon Pinpoint można zintegrować z aplikacjami mobilnymi i internetowymi, aby przechwytywać dane dotyczące interakcji klientów z aplikacjami. Amazon Pinpoint śledzi również sposób, w jaki klienci reagują na wysyłane przez firmę wiadomości – na przykład poprzez wyświetlanie liczby wiadomości, które zostały dostarczone, otwarte lub kliknięte.

 

AWS Device Farm

AWS Device Farm to usługa testowania aplikacji, która umożliwia testowanie i interakcję z aplikacjami na Android, iOS i aplikacje internetowe na wielu urządzeniach jednocześnie lub odtwarzanie problemów na urządzeniu w czasie rzeczywistym. Daje możliwość przeglądania wideo, zrzutów ekranu, danych dotyczących wydajności, aby wskazać i naprawić problemy przed opublikowaniem aplikacji dla użytkowników.

 

AWS AppSync

AWS AppSync to bezserwerowy backend dla aplikacji mobilnych, webowych i korporacyjnych. Ułatwia budowanie aplikacji mobilnych i internetowych opartych na danych poprzez bezpieczną obsługę wszystkich zadań związanych z zarządzaniem danymi aplikacji, takich jak dostęp do danych online i offline, synchronizacja danych i manipulacja danymi w wielu źródłach danych. AWS AppSync wykorzystuje GraphQL, język zapytań API zaprojektowany do budowania aplikacji klienckich, poprzez dostarczanie intuicyjnej i elastycznej składni do opisywania ich wymagań dotyczących danych.