Aplikacja do zamawiania przejazdów od dziś jest dostępna dla mieszkańców i turystów w Szczecinie. Z nowoczesnych oraz bezpiecznych przejazdów korzystają już użytkownicy z ośmiu lokalizacji w Polsce, oraz ponad 10 000 na całym świecie. Na start, firma zaproponowała nowym użytkownikom przejazdy…o połowę taniej.

Wraz z początkiem roku szkolnego będziemy poszukiwać nowych, bezpiecznych form transportu. Między innymi, z tego powodu Uber zdecydował się na uruchomienie aplikacji do zamawiania przejazdów. Blisko rok temu, do stolicy regionu zawitał Uber Eats i podbił podniebienia mieszkańców. Po 11 miesiącach i trudnym okresie pandemii, firma zdecydowała się na kolejny krok i uruchomiła platformę do zamawiania przejazdów.

 

Szczecin to stolica regionu oraz najważniejszy ośrodek edukacyjno-kulturalno-biznesowy w tej części kraju. To także pierwsze miasto na Pomorzu Zachodnim, w którym użytkownicy mogą korzystać z usług zarówno Uber, jak i Uber Eats. Widząc w ostatnim czasie zwiększone zainteresowanie współdzieleniem przejazdów, postanowiliśmy wyjść naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców oraz turystów i uruchomić aplikację wspierającą nowoczesny i bezpieczny transport – mówi Michał Konowrocki, Dyrektor Zarządzający Uber Polska.

 

Na start połowę taniej

Dla nowych użytkowników firma przygotowała również specjalną promocję. Pierwszy przejazd z aplikacją zrealizowany do 7 września 2020r. będzie można zrealizować o 50 proc. taniej. Aby skorzystać ze specjalnej zniżki przygotowanej dla nowych użytkowników, należy uruchomić aplikację i otworzyć zakładkę Płatności, następnie wpisać kod HEJSZCZECIN.

 

Bezpieczeństwo przede wszystkim

Przejazdy oferowane w ramach aplikacji są realizowane przez licencjonowanych partnerów, którzy muszą spełnić szereg wymagań, aby dołączyć do platformy. Dodatkowo aplikacja oferuje pasażerom wiele funkcji bezpieczeństwa. Udostępnienie trasy przejazdu bliskim, przypomnienia o sprawdzeniu, czy kierowca i pojazd zgadzają się z tym, co widnieje w aplikacji czy weryfikacja sytuacji nieprzewidzianych na drodze, to tylko niektóre z nich. Więcej szczegółów na temat funkcji bezpieczeństwa dostępnych w aplikacji można znaleźć na stronie uber.

W czasie pandemii firma dodatkowo uruchomiła szereg inicjatyw, które mają na celu zwiększenie bezpieczeństwa sanitarnego i pomoc w zapobieganiu rozprzestrzeniania się wirusa. Wszyscy użytkownicy aplikacji są zobowiązani do zasłaniania nosa oraz ust w trakcie przejazdów, oraz muszą potwierdzić, iż zapoznali się z instrukcjami bezpieczeństwa rekomendowanymi przez organizacje zdrowia publicznego. Dodatkowo, jako jedyna firma na rynku, Uber stosuje technologię do sprawdzania, czy kierowca ma odpowiednio zasłonięte usta oraz nos. W tym celu należy zrobić selfie, które jest weryfikowane przez aplikację. W przypadku negatywnego wyniku kierowca nie będzie mógł rozpocząć przejazdów. Pozostałe działania firmy:

 

  • Udostępnienie przesłon ochronnych dla kierowców. Już w kwietniu Uber rozpoczął udostępnianie specjalnych przesłon oddzielających pasażerów i kierowcę.
  • Instrukcje bezpieczeństwa edukujące i przypominające wszystkim użytkownikom o wytycznych z zakresu bezpieczeństwa.
  • Listy wytycznych dla kierowców i pasażerów.
  • Zwrot kosztów za zakup środków ochrony osobistej dla kierowców
  • Nowy system informacji zwrotnej dot. zdrowia i higieny: pasażerowie oraz kierowcy w ramach aplikacji będą proszeni o potwierdzenie stosowania się do zasad bezpieczeństwa i higieny. Naruszenia tych norm będą groziły utratą dostępu do aplikacji.
  • Materiały edukacyjne WHO: Na podstawie konsultacji ze Światową Organizacją Zdrowia, Uber przygotował materiały edukacyjne dotyczące przejazdów współdzielonych i dostaw jedzenia. Informacje te są udostępniane pasażerom, kierowcom, kurierom i restauracjom.