W związku z obchodami Dnia Ziemi, które przypadają w niedzielę 26 kwietnia Ministerstwo Środowiska oraz Looksoft udostępniły darmową grę Java promującą ekologię i ochronę środowiska.

Wspólnie z sympatycznym zającem – Maurycym Marchewką, znanym z serwisu dzieci.mos.gov.pl, najmłodsi będą mieli okazję posprzątać las, zaśmiecony różnymi rodzajami odpadów. Głównym celem gry jest zaznajomienie z zasadami segregacji śmieci i wynikających z niej korzyści.

Posprzątaj las z maurycym
Posprzątaj las z maurycym

W grze przewidziano 8 etapów, pomiędzy którymi zadawane są pytania związane z ekologią. Na każdym poziomie mamy do zebrania w wyznaczonym czasie plastik, szkło i papier – po czym należy odszukać na planszy odpowiedni pojemnik i wrzucić do niego śmieci. Aby nie było zbyt łatwo, na swojej drodze można spotkać także różne zwierzątka, które zabierają cenny czas jeśli się na nie natkniemy.

Posprzątaj las z maurycym
Posprzątaj las z maurycym

W niedzielę 26 kwietnia, na Polach Mokotowskich w Warszawie odbędzie się festyn z okazji obchodów Dnia Ziemi, podczas którego rozdawane będą ulotki informujące o możliwości i sposobach pobrania bezpłatnej gry z Maurycym Marchewką. Wszystkich, którzy nie będą mogli przybyć na to wydarzenie informujemy, iż grę można pobrać na telefon za darmo pod adresem http://wap.looksoft.pl/maurycy.

„Nauka poprzez zabawę to prawdopodobnie najlepsza forma edukowania dzieci, niezależnie od wieku. W ten szczególny dzień, jakim są obchody Dnia Ziemi, planety na której wszyscy żyjemy – rodzice mogą zapewnić swoim pociechom chwile zabawy, wpajając im jednocześnie podstawowe zasady dbania o nasze środowisko. Wystarczy pobrać tę bezpłatną grę na telefon komórkowy.

Edutainment to nowoczesna forma edukacji poprzez rozrywkę, którą coraz częściej stosujemy w realizowanych w Looksoft projektach. Mechanizm ten jest szczególnie dobrze odbierany przez najmłodszą grupę docelową, która oczekuje spójnych i rzeczowych informacji, dotyczących danej tematyki.” – mówi Łukasz Makowski z firmy LookSoft. Bardzo często wiążemy w naszych projektach gry mobilne z mechanizmami konkursowymi, np. jako gwarantowaną nagrodę za zakup bądź jako podziękowanie za udział w konkursie. Niezaprzeczalnym faktem jest też wzrost świadomości promowanej za pośrednictwem gier marki/produktu, czy jak w przypadku gry na Dzień Ziemi – idei, która przekłada się na pozytywne emocje z nią kojarzone.

(ź) Looksoft