Logo Facebooka to bez wątpienia jeden z najbardziej znanych znaków towarowych na świecie. Firma postanowiła jednak delikatnie je zmodyfikować, mając na celu polepszenie czytelności i uczynienie serwisu bardziej przystępnym.


Stare logo (z lewej) i nowe (z prawej)

Po raz pierwszy od 10 lat logo Facebooka poddano zmianom. Różnice nie są duże, ale można je zauważyć – chodzi o cieńsze, bardziej zaokrąglone litery oraz większe przestrzenie między nimi. Dlaczego wprowadzono takie modyfikacje?

Obecnie 85 % spośród 1,44 mld ludzi logujących się do Facebooka każdego miesiąca robi to za pomocą urządzeń mobilnych. Aż 73 % przychodów firmy, które w pierwszym kwartale 2015 roku wyniosły 3,32 mld dolarów, pochodzi z reklam wyświetlanych właśnie na smartfonach i tabletach. Nowe logo ma z tym ścisły związek, ponieważ wg Facebooka jest bardziej czytelne na urządzeniach przenośnych, a ponadto wygląda bardziej „przyjaźnie i przystępnie”. Poprzednie zostało stworzone 2005 roku, gdy serwis dopiero startował, a kanciaste litery miały wskazywać, że firmę należy traktować poważnie – wytłumaczył dyrektor kreatywny, Josh Higgins.

Charakterystyczna literka „f”, widoczna również jako ikona strony na karcie przeglądarki, pozostaje bez zmian.

Źródło: Cnet