Poczta Polska zwiększa dostępność do usług pocztowych dla osób niepełnosprawnych. W placówce pocztowej przy Placu Trzech Krzyży w Warszawie osoby głuchonieme mogą już porozumiewać się z asystentem za pomocą systemu tłumacza języka migowego on-line.

Jedno ze stanowisk w placówce pocztowej przy placu Trzech Krzyży wyposażone jest w tzw. wideofon, za pomocą którego w każdej chwili można połączyć się z tłumaczem języka migowego. Pracownik placówki porozumiewa się z nim korzystając z telefonu. Klient – osoba głuchoniema – z tłumaczem widzą się na ekranie.

Wideofon z tłumaczem


Moi podopieczni przetestowali system języka migowego on-line na poczcie przy Placu Trzech Krzyży. To rozwiązanie eliminuje w dużym stopniu dyskomfort związany z byciem osobą niepełnosprawną podczas załatwiania spraw na poczcie – mówi Iwona Stawińska, kierownik internatu dla dzieci i młodzieży niesłyszącej przy Instytucie Głuchoniemych w Warszawie.

Rozwiązanie ma szansę na szersze zastosowanie w wytypowanych placówkach pocztowych kraju. Projekt jest w fazie pilotażu.

źródło: Poczta Polska

Kan