Sercem urządzenia jest procesor ARM Cortex A7 o częstotliwości taktowania 800 MHz. Nawigacja pracuje pod kontrolą systemu operacyjnego Windows CE. Nawigacja posiada wbudowaną pamięć 128 RAM oraz dodatkowy slot na karty microSD, który umożliwia instalację dodatkowych map. Taka konfiguracja sprzętowa zapewnia szybkie wytyczanie tras oraz stabilną pracę z programami nawigacyjnymi.

Testowana nawigacja Mio Pilot 15  wyróżnia się dobrej jakości, plastikową obudową, w kolorze czarnym. Rozmiar: 86,1 x 132,5 x 15,3 o wadze 168 gr. Tył nawigacji wykonano z matowego tworzywa sztucznego, które zapobiega nadmiernemu zbieraniu odcisków palców.

Na pleckach urządzenia umieszczono:

  • Głośnik
  • Przycisk reset

Na boku:

  • Złącze ładowarki samochodowej
  • Wyjście słuchawkowe
  • Slot na kartę pamięci microSD.

Na górnej krawędzi natomiast znajduje się przycisk On/Off.

Nawigację można bardzo łatwo zamontować w samochodzie za pomocą dedykowanego uchwytu na szyby. Stabilny uchwyt mocujący do szyby umożliwia łatwe i precyzyjne ustawienie sprzętu według naszych preferencji. Montaż nawigacji jest bardzo prosty i nie zajmuje zbyt dużo czasu. Jedyne na co warto zwrócić uwagę, to długość kabla nawigacji i sama ładowarka. Kabel mógłby być nieco dłuższy.

Po odłączeniu urządzenia automatycznie wyłączy się ono po upływie kilku sekund.

Nie wspominam, więc o tym, że sprzęt włączy i wyłączy się razem z przekręceniem kluczyka, bo to już oczywiste.  Po włączeniu nawigacja uruchamia mapy oraz nawiązuje połączenie z satelitami. Przy pierwszym włączeniu oczywiście nawigacja przeprowadzi nas przez szybką konfigurację: preferowany język, format dat itp. Warto więc tą czynność wykonać w domu.

Warto tutaj nadmienić, że interfejs nawigacji nie jest przeładowany grafiką. Prosty i przejrzysty. To duży plus. Zaraz na pierwszy rzut oka, bez czytania instrukcji znajdziemy wszystko, czego nam potrzeba.  Uproszczone menu pozwala na szybką obsługę nawet podczas jazdy, więc ergonomiczność jest na bardzo wysokim poziomie. Krótko mówiąc jest urządzeniem przyjemnym w użytkowaniu.

Dobry kontrast i świetny 5″ ekran dotykowy o rozdzielczości 480×272 px bardzo pomagają w pracy. Obraz jest wyraźny i czytelny i powinien się sprawdzić zarówno w małych jak i większych samochodach osobowych. Przednia szyba dobrze chroni ekran, a ilość przycisków ograniczono jedynie do włącznika – obsługa nawigacji jest w pełni dotykowa. Widoczne ikony i grafiki są czytelne w każdych warunkach drogowych, również w silnym słońcu. Ekran poprawnie reaguje na nasze palce, chociaż czasem należy mocniej wcisnąć ikonkę, aby uruchomić daną funkcję.

Kilka zrzutów z menu urządzenia: