Oferowana przez Samsung bezpłatna usługa Zdalnego Wsparcia to nic innego, jak bezpośrednia pomoc eksperta firmy poprzez zdalną kontrolę nad urządzeniem, czyli sposób na szybką, profesjonalną i bezpłatną pomoc

Obecnie jest to opcja dostępna dla smartfonów, tabletów i telewizorów.  Producent przygotowuje również wprowadzenie tej usługi w najnowszych produktach AGD, mających możliwość podłączenia do Internetu (np. lodów serii FamilyHub), a w dalszej przyszłości we wszelkich urządzeniach wspierających technologię IoT.

W przypadku mobilnych urządzeń Samsung, Zdalne Wsparcie szybko i skutecznie pomoże wykonać diagnostykę smartfonu czy tabletu, zaktualizować oprogramowanie oraz  wykonać kopię zapasową przechowywanych danych. W ten sposób można także skonfigurować konta Samsung i Google. W przypadku telewizorów Smart TV użytkownik uzyskuje m.in. poradę dotyczącą dostosowania ustawień telewizora (obraz, dźwięk) czy np. przywrócenia ustawień fabrycznych.

Jak to działa?

Korzystanie z usługi Zdalnego Wsparcia wymaga podłączenia urządzenia do stabilnego i szybkiego łącza internetowego. Procedura nieco różni się dla urządzeń mobilnych i telewizorów. W pierwszym przypadku użytkownik potrzebuje dedykowanej aplikacja Smart Tutor. Można ją pobrać z serwisu Galaxy Apps lub Google Play. Następnie należy uruchomić aplikację, skontaktować się z Centrum Obsługi Klienta Samsung (801 172 678 lub 801 672 678) i powiadomić eksperta Samsung o chęci skorzystania z tej usługi. Następne konsultant wygeneruje unikatowy, sześciocyfrowy kod, który wystarczy wprowadzić na urządzeniu mobilnym. Dzięki temu będzie on mógł przeprowadzić szczegółową diagnozę sprzętu, a także zoptymalizować jego wydajność. Warto przy tym zaznaczyć, że podczas połączenia konsultant nie ma dostępu do prywatnych danych (takich jak zdjęcia czy wiadomości tekstowe), zaś w sytuacjach kiedy taki dostęp jest potrzebny, każdorazowo zgodę na taki dostęp musi wyrazić użytkownik.

Z kolei w przypadku telewizorów mamy dwie możliwości: samodzielne zarezerwowanie konsultacji przez menu telewizora podłączonego do internetu lub  kontakt z konsultantem centrum obsługi, a następnie  przejście do sekcji „Wsparcie” w menu telewizora,  wybranie opcji „Zdalne Wsparcie” i podanie przez telefon kodu PIN, który pojawi się na ekranie. W ten sposób ekspert będzie mógł zdiagnozować ewentualny problem czy pomóc we wprowadzeniu ustawień.

Usługa ta w wielu wypadkach wystarcza, aby skutecznie rozwiązać problem nurtujący klienta bez wychodzenia z domu albo czekania na wizytę technika Serwisu Autoryzowanego. Więcej informacji na jej temat można znaleźć na stronie www.samsung.com/pl/support/remoteservice/.

źródło: Samsung