Ponad 22 000 uczestników, 14 000 wypożyczonych aparatów oraz 12 390 rozdanych kart pamięci – Olympus Perspective Playground we Wrocławiu cieszył się ogromnym zainteresowaniem zarówno fotoamatorów, jak i profesjonalistów.

 

Rekordowa liczba zwiedzających

Olympus Perspective Playground zorganizowano do tej pory w 18 miejscach w Europie. Interaktywna wystawa fotograficzna przyciągnęła łącznie niemal pół miliona odwiedzających, we Wrocławiu gościliśmy aż 23 000 osób.

 

Olympus 1

 

„Festiwal Olympus Perspective Playground to jeden z najlepszych sposobów na przybliżenie fotografii szerszemu gronu odbiorców” – powiedział Tomasz Mrzygłód, Prezes Zarządu Olympus Polska.

 

Olympus Perspective Playground we Wrocławiu – największe wydarzenie fotograficzne w Polsce 1

 

„Na uczestników czekało wiele interaktywnych, artystycznych doznań. Mamy nadzieję, że dzięki temu dostarczyliśmy im niezapomnianych wrażeń” – dodaje Agnieszka Orłowska, Dyrektor Zarządzająca OBSE we Wrocławiu.

 

Olympus 3

 

Polska edycja Olympus Perspective Playground przez 23 dni ściągnęła do starej zajezdni tramwajowej „Dąbie” ponad 22 000 odwiedzających. Uroczyste otwarcie zgromadziło blisko 400 gości, ostatniego dnia wystawę zobaczyło aż 2 500 osób, a średni czas oczekiwania na wejście do Czasporzestrzeni wynosił 1 godzinę i 48 minut!

 

Olympus 2

 

Tysiące wypożyczeń

Między 15 lutego a 10 marca zarejestrowano ponad 17 000 wypożyczeń sprzętu Olympus – w tym także obiektywów. Ponad 14 000 osób skorzystało z możliwości wypożyczenia lekkiego i mobilnego bezlusterkowca Olympus OM-D lub PEN. Dzięki temu uczestnicy mogli inaczej postrzegać sztukę i stać się częścią wystawy. Charakter prezentowanych instalacji wręcz wymuszały użycie aparatu. Każdy wypożyczający otrzymał w prezencie kartę pamięci z wykonanymi przez siebie zdjęciami – w ramach akcji rozdano 12 390 kart SD.

 

Olympus Perspective Playground we Wrocławiu – największe wydarzenie fotograficzne w Polsce 2

 

Wydarzenia towarzyszące

Na uczestników Olympus Perspective Playground oprócz oryginalnych instalacji przygotowanych przez artystów z Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Niemiec czekały także liczne, bezpłatne, wydarzenia towarzyszące, m.in. warsztaty z ambasadorami marki, wykłady oraz koncerty.