Kickstarter – to crowdfundingowa strona internetowa, która przeprowadza zbiórkę pieniędzy w  celu finansowania różnorodnych projektów. W październiku tego roku ze sporym sukcesem odbyła się zbiórka pieniędzy na okulary, chroniące oczy przed natrętną reklamą, która nas wszędzie otacza. Twórcy chcieli zebrać 25 tys. Dolarów, natomiast łączna kwota przekroczyła 140 tys.dolarów.

Twórcy okularów IRL glasses twierdzą, że umieszczone wszędzie ekrany z reklamami zaczęły zbytnio rozpraszać naszą uwagę. Wyniki przeprowadzonych niedawno w USA badań pokazały, że Amerykanie spędzają 11 godzin dziennie patrząc na różnego rodzaju ekrany.

IRL glasses nie są inteligentnymi okularami, ale otrzymały specjalną powłokę, która chroni nie tylko przed promieniowaniem uv, ale i przed światłem elektronicznych wyświetlaczy. Autorzy IRL twierdzą, że takie okulary pozwolą oderwać nas od nieistotnej informacji i skupić się na tych rzeczach, które są ważne.

 

Okulary, które chronią przed reklamą - projekt na Kickstarterze 1

 

Okulary są dostępne na etapie pre-order w cenie 49 Dolarów (około 185 zł). Sprzedaż rozpocznie się w kwietniu 2019 roku.