Operator Mobile Vikings Polska postanowił poprawić proces rejestracji kart SIM. Firma wprowadziła właśnie usługę V2V, w ramach której użytkownicy mogą nie tylko zapraszać bliskich do sieci i powiększać swoje załogi, ale także rejestrować ich karty SIM.  

Operator od zawsze mówi o sobie jako o sieci silnej dzięki swojej społeczności. Z myślą o zaangażowanych użytkownikach uruchomiony został program poleceń #ZaDarmo. W ramach swojej strategii biznesowej Mobile Vikings znaczną część środków przeznacza na wartość dodaną dla Vikingów. Z doświadczeń związanych z programem #ZaDarmo wynika, że użytkownicy chętnie budują swoje załogi – dlatego proces rejestracji uproszczony został usługą V2V.

Zmiany w prawie dotyczącym telekomów, które wywołały niemałe poruszenie w 2016 roku, nakazują operatorom rejestrację wszystkich przedpłaconych kart SIM. W momencie wprowadzenia ustawy dotyczyło to wszystkich użytkowników korzystających już wówczas z ofert na kartę danej sieci oraz wszystkich klientów kupujących nowe startery – i tak sytuacja wygląda do dziś. Ustawa została wprowadzona m.in. w celu pozbawienia anonimowości osób korzystających z tego rodzaju kart. Jak dotąd, rejestracja ta jest możliwa w salonach sprzedaży operatorów, w serwisach online i placówkach banków, na poczcie, czy poprzez zamówienie kuriera – czyli, krótko mówiąc, w takich miejscach i za pośrednictwem takich osób, które mogą zweryfikować nasze dane. Wprowadzone właśnie przez Mobile Vikings V2V ma być rozwiązaniem, które ten proces znacznie ułatwi. W jaki sposób?

V2V to skrót od pełnej nazwy programu, którego rozwinięcie to Viking to Viking. Nazwa nie bez powodu nawiązuje do powszechnie przyjętych modeli biznesowych (B2B, B2C, B2E itp.). Program jest bowiem rodzajem takiego modelu współpracy, do którego niezbędna jest korelacja użytkowników – w tym przypadku muszą to być minimum dwie osoby – jedna, która w sieci już funkcjonuje (zgodnie z nomenklaturą operatora, taki użytkownik jest określany mianem Vikinga) i druga – która do sieci chce dołączyć. V2V to proces wprowadzenia nowego Vikinga do Mobile Vikings i rejestracji jego karty SIM. Proces ten jest jednak zupełnie inny niż do tej pory. V2V uprawomocnia wszystkich obecnych, pełnoletnich użytkowników do bycia osobami rejestrującymi. Dla nowo rejestrowanych to z kolei znaczne ułatwienie – aby zostać Vikingiem, nie trzeba już wyczekiwać osobiście kuriera, iść na pocztę czy do banku. Wystarczy mieć ukończone 13 lat i posiadać numer PESEL. Ten proces nigdy nie był łatwiejszy (od momentu wprowadzenia ustawy antyterrorystycznej). Ale czy to na pewno bezpieczne?

 

  • V2V jest nie tylko bezpieczne, ale też związane z wieloma korzyściami dla naszych Vikingów – zarówno tych obecnych (tj. rejestrujących), jak i tych nowo przybyłych. Rejestrując do sieci nowego użytkownika, pełnoprawny Viking nie tylko wyświadcza mu przysługę, zwalniając z obowiązku udawania się do specjalnie wyznaczonych placówek, ale także sam na tym zyskuje. V2V jest ściśle związane z wprowadzonym przez nas niedawno systemem poleceń, w ramach którego każdy Viking może korzystać z sieci za darmo – na zawsze. Dzieje się to poprzez polecanie i ściąganie do sieci nowych użytkowników – za każdego Vikinga osoba polecająca otrzymuje 10% zniżki z wartości jego doładowania, a gdy takich użytkowników będzie pięcioro – Viking polecający korzysta z sieci za darmo. Już teraz widzimy jak chętnie nasi Vikingowie budują swoje załogi, a V2V jest dopełnieniem programu #ZaDarmo, jego drugą młodością. Każda zarejestrowana karta SIM, a więc każdy nowy Viking, automatycznie staje się częścią budowanej załogi, co wiąże się ze zniżkami, ale przede wszystkim z dołączeniem do silnej i naprawdę fajnej społeczności, a w dodatku taka osoba otrzyma od nas 500 MB, 50 minut i 50 smsów za darmo na start i 10 GB za przeniesienie numeru do nas – mówi Maciej Grzelak, Product Manager w Mobile Vikings Polska.

 

Viking to Viking V2V

 

Dlaczego dopiero teraz?

V2V jest znacznym ułatwieniem procesu rejestracji karty SIM i funkcjonuje w zgodzie z prawem. Ustawa antyterrorystyczna nie określa bowiem liczby czy profilu podmiotów uprawomocnionych do rejestracji użytkowników kart typu prepaid. Do tej pory żaden z operatorów nie wprowadził jeszcze takiej usługi.

  • Odkąd wprowadziliśmy program Za Darmo, widzimy z jakim zaangażowaniem Vikingowie budują swoje „załogi”. Od startu programu do teraz (czerwiec-wrzesień 2018) aż 46% nowych użytkowników, którzy dołączają do naszej sieci przychodzi z polecenia już naszych obecnych Vikingów! To między innymi dlatego postanowiliśmy im ten proces ułatwić, wprowadzając V2V. Żeby to zrobić, w pierwszej kolejności musieliśmy jednak podjąć szereg konsultacji – z użytkownikami, z liderami opinii i z prawnikami. Przyjęty model V2V opiera się na znanej, całkowicie legalnej i powszechnie stosowanej czynności udzielenia pełnomocnictwa. Ponadto w zakresie rejestracji abonentów, prawo telekomunikacyjne dopuszcza możliwość działania operatora za pośrednictwem innych osób i podmiotów, nie dokonując w tym zakresie żadnych ograniczeń. Zapewniamy, że wszystkie działania są zgodne z prawem, a cały proces został zaprojektowany i skonsultowany z prawnikami – dodaje Maciej Grzelak.

 

W społeczności siła  

Jak wynika z danych PwC, jedną z najsilniejszych obecnie tendencji szeroko pojętego handlu jest właśnie potrzeba poczucia przynależności do społeczności. Aż 91 proc. respondentów badanych przez PwC deklaruje, że są członkami programów lojalnościowych (firm, z których usług korzystają). Oznacza to, że na znaczeniu stale zyskuje aspekt społeczności marki i wartości dodanych do produktu, a nie produkt sam w sobie. I choć wśród najczęściej wymienianych “bonusów” otrzymywanych od firm wymieniane są zniżki / oferty tylko dla członków (70%), punkty klienta (61%) i bezpłatna dostawa (58%), to ograniczenie się wyłącznie do tego rodzaju gratyfikacji nie da użytkownikowi wystarczającej personalizacji, poczucia przynależności i nie zbuduje dostatecznego zaangażowania.