Polski sklep internetowy informuje, iż na skutek działań osób nieuprawnionych doszło do ujawnienia danych Klientów z archiwalnej (funkcjonującej do dnia 25.10.2017 r.) bazy sklepu internetowego NEO24.PL.

Pragniemy podkreślić, że wśród nich nie było żadnych danych dotyczących płatności (np. danych wykorzystywanych do logowania do bankowości elektronicznej, numerów kart kredytowych, danych podawanych we wniosku kredytowym w procesie zakupów ratalnych). NEO24.PL nie gromadzi tego typu danych” – czytamy w mailach rozsyłanych do użytkowników NEO24.PL.

W związku z tym podjęto niezwłocznie następujące działania:

  •  Zawiadomiono o możliwości popełnienia przestępstwa właściwe organy ścigania oraz zgłoszono incydent Prezesowi Urzędu Ochrony Danych Osobowych i Zespołowi CERT Polska NASK.
  • Uruchomiono proces indywidualnego informowania Klientów, których dane zostały zagrożone  ujawnieniem.
  • Rozpoczęto wdrażanie dodatkowego działania ochronnego, polegającego na konieczności zresetowania hasła do konta w sklepie internetowym NEO24.PL.
  • Wprowadzono wzmożony monitoring infrastruktury informatycznej.
  • Przy współpracy z wysokiej klasy specjalistami ds. bezpieczeństwa sieci komputerowych są analizowane wszelkie kwestie związane z zaistniałym zdarzeniem.

Ponadto NEO24.PL rekomenduje Klientom:

  •  Cykliczną zmianę haseł, zarówno do konta w sklepie internetowym NEO24.PL, jak i kont w innych serwisach internetowych.
  •  Niestosowanie tego samego hasła w różnych serwisach internetowych.
  •  Nieodpowiadanie na maile pochodzące z nieznanych i niezweryfikowanych źródeł.

W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości prosimy o kontakt drogą elektroniczną na adres: bezpieczenstwo@neo24.pl

źródło: NEO24.PL