Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe w sierpniu 2018 roku w branży telekomunikacyjnej. W sierpniu na pierwszym miejscu w zestawieniu marek o największych wydatkach reklamowych w branży telekomunikacyjnej znalazł się Plus, wyprzedzając T-Mobile, Orange, Cyfrowy Polsat oraz Play.

Według danych IMM, w mediach tradycyjnych największy budżet na reklamy przeznaczyła branża handlowa, której wydatki w sierpniu wyniosły 42 proc. spośród wszystkich przeanalizowanych branż. Podobny udział kwot zainwestowanych w reklamy zanotowała branża farmaceutyczna (38 proc.). Na trzecim miejscu znajdują się finanse (8 proc.), telekomunikacja (7 proc.) i motoryzacja (5 proc.).

W sierpniu wydatki branży handlowej wyniosły ponad 282 mln zł na promocję w telewizji, prasie i radio. Kwota zbliżyła się do wydatków branży farmaceutycznej – 254 mln zł. Sumy te istotnie przekraczają budżety pozostałych branż.

Branża Handel Farmacja Finanse Telekomunikacja Motoryzacja
Koszt 282 mln zł 254,2 mln zł 53 mln zł 45,3 mln zł 38,3 mln zł

Telekomunikacja: marki o największych wydatkach reklamowych

W sierpniu na pierwszym miejscu w zestawieniu marek o największych wydatkach reklamowych w branży telekomunikacyjnej znalazł się Plus, wyprzedzając T-Mobile, Orange, Cyfrowy Polsat oraz Play.

telekomunikacja2

Instytut Monitorowania Mediów

Telekomunikacja: typy reklamowanych usług

W branży telekomunikacyjnej większość sierpniowych reklam dotyczyła oferty na abonament (32 proc.). Na kolejnych miejscach w zestawieniu znalazły się sieci komórkowe, oferty na kartę i telewizja cyfrowa.

telekomunikacja3

Instytut Monitorowania Mediów

Raport został opracowany na podstawie danych z monitoringu reklam admonit IMM, obejmuje  okres 1-31 sierpnia 2018 r. Badaniem objęte zostały reklamy opublikowane w prasie oraz wyemitowane w radio i telewizji. Wydatki prezentowane w raporcie podawane są według oficjalnych cenników netto poszczególnych mediów.

źródło: Instytut Monitorowania Mediów