Jesteś tutaj:-, Newsy, Operatorzy, Orange, Play, Plus, Raporty i prezentacje, Rynek, T-Mobile, Top7-IMM: wydatki reklamowe sierpień 2018 – najwięcej wydał Plus

IMM: wydatki reklamowe sierpień 2018 – najwięcej wydał Plus

Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe w sierpniu 2018 roku w branży telekomunikacyjnej. W sierpniu na pierwszym miejscu w zestawieniu marek o największych wydatkach reklamowych w branży telekomunikacyjnej znalazł się Plus, wyprzedzając T-Mobile, Orange, Cyfrowy Polsat oraz Play.

Według danych IMM, w mediach tradycyjnych największy budżet na reklamy przeznaczyła branża handlowa, której wydatki w sierpniu wyniosły 42 proc. spośród wszystkich przeanalizowanych branż. Podobny udział kwot zainwestowanych w reklamy zanotowała branża farmaceutyczna (38 proc.). Na trzecim miejscu znajdują się finanse (8 proc.), telekomunikacja (7 proc.) i motoryzacja (5 proc.).

W sierpniu wydatki branży handlowej wyniosły ponad 282 mln zł na promocję w telewizji, prasie i radio. Kwota zbliżyła się do wydatków branży farmaceutycznej – 254 mln zł. Sumy te istotnie przekraczają budżety pozostałych branż.

BranżaHandelFarmacjaFinanseTelekomunikacjaMotoryzacja
Koszt282 mln zł254,2 mln zł53 mln zł45,3 mln zł38,3 mln zł

Telekomunikacja: marki o największych wydatkach reklamowych

W sierpniu na pierwszym miejscu w zestawieniu marek o największych wydatkach reklamowych w branży telekomunikacyjnej znalazł się Plus, wyprzedzając T-Mobile, Orange, Cyfrowy Polsat oraz Play.

telekomunikacja2

Instytut Monitorowania Mediów

Telekomunikacja: typy reklamowanych usług

W branży telekomunikacyjnej większość sierpniowych reklam dotyczyła oferty na abonament (32 proc.). Na kolejnych miejscach w zestawieniu znalazły się sieci komórkowe, oferty na kartę i telewizja cyfrowa.

telekomunikacja3

Instytut Monitorowania Mediów

Raport został opracowany na podstawie danych z monitoringu reklam admonit IMM, obejmuje  okres 1-31 sierpnia 2018 r. Badaniem objęte zostały reklamy opublikowane w prasie oraz wyemitowane w radio i telewizji. Wydatki prezentowane w raporcie podawane są według oficjalnych cenników netto poszczególnych mediów.

źródło: Instytut Monitorowania Mediów



Autor |2018-09-10T12:13:22+02:0010 września 2018 12:11|Kategorie: Cyfrowy Polsat, Newsy, Operatorzy, Orange, Play, Plus, Raporty i prezentacje, Rynek, T-Mobile, Top7|Tagi: , , |1 komentarz

1 komenarz

  1. zbyszek 14 września 2018 w 13:32 - Odpowiedz

    No i co im z tego jak maja beznadziejną ofertę.. Najlepszą reklamą jest zadowolenie klientów i opłacalna dla nich oferta 😀 Np. taki Virgin Mobile, nie widać prawie w ogóle reklam a ma dużo klientów i nowi ciągle przybywają, ja tez przeszedłem na abonament do nich bo się po prostu opłaca.

Zostaw komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.