Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe w sierpniu 2018 roku w branży telekomunikacyjnej. W sierpniu na pierwszym miejscu w zestawieniu marek o największych wydatkach reklamowych w branży telekomunikacyjnej znalazł się Plus, wyprzedzając T-Mobile, Orange, Cyfrowy Polsat oraz Play.
Według danych IMM, w mediach tradycyjnych największy budżet na reklamy przeznaczyła branża handlowa, której wydatki w sierpniu wyniosły 42 proc. spośród wszystkich przeanalizowanych branż. Podobny udział kwot zainwestowanych w reklamy zanotowała branża farmaceutyczna (38 proc.). Na trzecim miejscu znajdują się finanse (8 proc.), telekomunikacja (7 proc.) i motoryzacja (5 proc.).
W sierpniu wydatki branży handlowej wyniosły ponad 282 mln zł na promocję w telewizji, prasie i radio. Kwota zbliżyła się do wydatków branży farmaceutycznej – 254 mln zł. Sumy te istotnie przekraczają budżety pozostałych branż.
Branża | Handel | Farmacja | Finanse | Telekomunikacja | Motoryzacja |
Koszt | 282 mln zł | 254,2 mln zł | 53 mln zł | 45,3 mln zł | 38,3 mln zł |
Telekomunikacja: marki o największych wydatkach reklamowych
W sierpniu na pierwszym miejscu w zestawieniu marek o największych wydatkach reklamowych w branży telekomunikacyjnej znalazł się Plus, wyprzedzając T-Mobile, Orange, Cyfrowy Polsat oraz Play.
Telekomunikacja: typy reklamowanych usług
W branży telekomunikacyjnej większość sierpniowych reklam dotyczyła oferty na abonament (32 proc.). Na kolejnych miejscach w zestawieniu znalazły się sieci komórkowe, oferty na kartę i telewizja cyfrowa.
Raport został opracowany na podstawie danych z monitoringu reklam admonit IMM, obejmuje okres 1-31 sierpnia 2018 r. Badaniem objęte zostały reklamy opublikowane w prasie oraz wyemitowane w radio i telewizji. Wydatki prezentowane w raporcie podawane są według oficjalnych cenników netto poszczególnych mediów.
źródło: Instytut Monitorowania Mediów
No i co im z tego jak maja beznadziejną ofertę.. Najlepszą reklamą jest zadowolenie klientów i opłacalna dla nich oferta 😀 Np. taki Virgin Mobile, nie widać prawie w ogóle reklam a ma dużo klientów i nowi ciągle przybywają, ja tez przeszedłem na abonament do nich bo się po prostu opłaca.