Jak wynika z badania przeprowadzonego przez firmę VDC Research, Panasonic jest najbardziej zaufanym dostawcą wzmocnionych urządzeń mobilnych. Producent notebooków Toughbook i tabletów Toughpad został najlepiej oceniony przez klientów między innymi pod względem zrozumienia ich potrzeb biznesowych, wsparcia technicznego i całkowitej satysfakcji.

Badanie przeprowadzono przy użyciu Net Promoter Score (NPS), narzędzia mierzącego lojalność klientów względem firmy i poziom zadowolenia z produktów w skali od 0 do 10. Panasonic okazał się najbardziej zaufanym dostawcą wytrzymałych urządzeń komputerowych, pokonując swoich konkurentów w kluczowych kategoriach.

Panasonic badanie satysfakcji 2

Panasonic badanie satysfakcji

Ankietowani docenili Panasonic między innymi za zrozumienie ich potrzeb i dostosowanie urządzeń do konkretnych wymagań technicznych. Wysoko oceniono też proces wdrożenia i wsparcie techniczne ze strony producenta.

Również same produkty Panasonic zyskały wysokie noty. Klienci przyznali im 49 z możliwych 60 punktów. Ocenili między innymi czytelność ekranu, żywotność baterii, odporność na upadki, uderzenia, wibracje oraz zalanie. W każdej z tych kategorii Panasonic wyprzedził pozostałych producentów.

Panasonic badanie satysfakcji 1

Panasonic badanie satysfakcji

Ponadto ​​firma wyróżniła się na tle konkurencji pod względem jakości usług. W każdym z obszarów – wsparcie techniczne, jakość usług serwisowych i jakość obsługi klienta – ankietowani przyznali Panasonicowi co najmniej 8 na 10 punktów.

Technologie Panasonic znajdują wiele zastosowań, często w sytuacjach wymagających absolutnej niezawodności – uważa David Krebs, Executive Vice President of Enterprise Mobility and Connected Devices w VDC Research. – Kluczowym elementem wyróżniającym Panasonic na tle konkurencji jest umiejętność zidentyfikowania potrzeb klienta i możliwość przystosowania technologii do konkretnych potrzeb. Ponadto firma oferuje duże wsparcie klientom już po zakupie sprzętu, odpowiadając na wszelkie indywidualne potrzeby i wprowadzając zmiany w urządzeniach nawet po wdrożeniu, jeśli są one wymagane – dodaje David Krebs.

– Wybór właściwego dostawcy rozwiązań mobilnych ma dla firmy ogromne znaczenie. Klient oczekuje nie tylko niezawodnego sprzętu, ale także wsparcia przez cały cykl życia produktu, od zrozumienia wymagań pracowników i wyboru najlepszego rozwiązania, aż po wdrożenie, konserwację i serwis. Dlatego nie ustajemy w wysiłkach, aby zapewnić naszym klientom najwyższy poziom wsparcia. Cieszę się, że nasza praca przełożyła się na wyniki ankiety – mówi Jan Kaempfer, General Manager for Marketing w Panasonic Computer Product Solutions.

Badanie zostało przeprowadzone na grupie 600 osób z Europy i Ameryki Płn. odpowiadających za zakup urządzeń mobilnych w firmach.

źródło: Panasonic