Maxcom został wspólnikiem w Grupie Comtel działającej w branży RTV i AGD. Wartość transakcji wyniosła ponad 2,4 mln zł. Dzięki akwizycji Maxcom poszerzy kanały dystrybucji swoich produktów jak również rozszerzy asortyment na nowe kategorie elektroniki użytkowej.

Maxcom kupił od dotychczasowych udziałowców 16 udziałów Comtel Sp. z o.o. stanowiących 32 proc. kapitału i 32 proc. głosów na Zgromadzeniu Wspólników, przystąpił również, w charakterze komandytariusza, do Comtel Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp.k. mającego prawo do udziału w zyskach na poziomie 30 proc. Giełdowa firma została więc jednym z trzech wiodących udziałowców, obok założycieli Comtel, posiadających kilkunastoletnie doświadczenie w zarządzaniu spółką na rynkach RTV i AGD.

– Comtel posiada rozwiniętą sieć sprzedaży do kilkuset niezależnych sklepów stacjonarnych oraz dobrą pozycję w elektronicznych sklepach internetowych – mówi Arkadiusz Wilusz, Prezes Zarządu Maxcom. – Inwestycje jakie zrealizujemy oraz efekty synergii wynikające z przejęcia pozwolą na dynamiczny rozwój Comtel. W tym roku przychody Comtel wyniosą kilkanaście milionów złotych. Szacujemy, że w ciągu najbliższych lat będą dynamicznie się zwiększać – dodaje Arkadiusz Wilusz.

Wśród efektów synergii są możliwość dodania części asortymentu Comtel do asortymentu Maxcom – łącznie z jego sprzedażą poza Polskę, oraz zwiększenie udziału sprzedaży produktów Maxcom do sieci dystrybucji Comtel. W planach jest też wprowadzanie do sieci dystrybucji Maxcom i Comtel wielu nowych produktów (poza telefonami) ułatwiających życie seniorom.

– Prócz synergii sprzedażowych dostrzegamy również wiele obszarów synergii zakupowych jak i wymianę know-how w różnych obszarach rynku i asortymentach zapewnia Arkadiusz Wilusz. Wyniki firmy będą w 30 proc. konsolidowane z wynikami Grupy Maxcom, co oznacza, że tegoroczny rezultat Grupy dzięki akwizycji zwiększy się o kilkaset tysięcy złotych, z dużą perspektywą wzrostu w kolejnych latach informuje Arkadiusz Wilusz.

Grupa Comtel działa w branży RTV i AGD od 1997 r. Od roku 2012 jest jedynym dystrybutorem na Polskę hiszpańskiej marki LAUSON, a także marek TREVI, G3Ferrari i Girmi. Od 2011 roku firma wprowadza na rynek produkty we własnej marce N’oveen.

źródło: Maxcom