3S Śląskie Sieci Światłowodowe włączyły do swojej oferty telefonię stacjonarną dla firm i instytucji. Usługa jest świadczona wyłącznie w oparciu o włókna światłowodowe z wykorzystaniem modelu central wirtualnych. Telefonia stanowi uzupełnienie dla innych usług telekomunikacyjnych dostarczanych przez 3S od blisko 10 lat.
– Pomysł poddała nam rynkowa tendencja zapewniania kompleksowych rozwiązań telekomunikacyjnych klientom. Postanowiliśmy włączyć telefonię stacjonarną do portfela naszych standardowych usług, czyli dostępu do Internetu, transmisji danych, dzierżawy włókien i monitoringu. Wszystkie usługi świadczymy wykorzystując potencjał naszej sieci światłowodowej, która obecnie liczy już 1000 km i rozciąga się po całym Śląsku – mówi Błażej Pawlik, koordynator projektu telefonii w 3S.
Oferując telefonię, 3S wykorzystuje zarówno tradycyjną technologię TDM stosowaną w sieciach PST, jak również nowoczesną technologię VoiP.
– Preferujemy świadczenie telefonii w oparciu o centrale wirtualne. To rozwiązanie, dzięki któremu klient nie musi ponowić kosztów inwestycji we własny sprzęt – w pełni korzysta z infrastruktury operatora – dodaje B. Pawlik.
Dostęp do centrali wirtualnej pozwala na inicjowanie i odbieranie połączeń, przejęcia rozmów na inny aparat, czy funkcję połączeń oczekujących. Klient ma możliwość samodzielnego budowania zapowiedzi IVR poprzez interfejs WWW, kolejkowania rozmów przychodzących oraz logowania aparatów z dowolnego miejsca na świecie. Ponadto, można na bieżąco podglądać listę połączeń i kontrolować koszty oraz dowolnie konfigurować uprawnienia dzwonienia.
Pod źrodło: 3S
Kan
… a pamiętasz o wyższości central Siemens nad rozwiązaniami VOIP w przedsiębiorstwach ? 😛