Grupa Europa wprowadza aplikację mobilną, która zaoferuje polisę chroniącą wyświetlacze telefonów.

Dzięki Screenity w prosty i szybki sposób można kupić ubezpieczenie wyświetlacza smartfonu. To pierwsze tego typu rozwiązanie w Polsce i na rynku europejskim. Właściciel każdego telefonu będzie mógł go bez obaw używać gdzie i jak zapragnie. W przypadku uszkodzenia wyświetlacza np. na skutek przypadkowego upadku, koszt jego naprawy pokryje ubezpieczyciel.


Telefon komórkowy to dla wielu osób najważniejsze urządzenie codziennego użytku. To już nie tylko narzędzie do pracy i kontaktu z najbliższymi, ale także nasze drzwi do cyfrowego świata. Z myślą o wygodzie jego użytkowników przygotowaliśmy ubezpieczenie, które wyznacza zupełnie nowy standard ochrony telefonu – mówi MARAT NEVRETDINOV, WICEPREZES GRUPY EUROPA.

Dzięki Screenity zakup ubezpieczenia może odbyć się w każdym miejscu i o każdej porze. W pierwszym kroku aplikacja w zdalny sposób bada stan wyświetlacza telefonu. Jeśli nie stwierdzi żadnych uszkodzeń, to klient otrzymuje ofertę ubezpieczenia. Jego zakup i płatność także odbywa się z poziomu aplikacji.
To pozwoli nam objąć ochroną ubezpieczeniową każdy telefon: nieważne, czy przed chwilą został zdjęty z półki sklepowej czy też służy nam drugi czy trzeci rok. To rewolucja, bo do tej pory ubezpieczenia były oferowane tylko dla nowych urządzeń
– mówi HANNA KALICIŃSKA, SZEFOWA ZESPOŁU, KTÓRY POWOŁAŁ DO ŻYCIA SCREENITY.

W ten sposób Grupa Europa otwiera przed sobą nowy segment rynku, który nie był wcześniej penetrowany przez ubezpieczycieli. W 2017 roku w Polsce było aktywnych ponad 52 mln kart SIM, co oznacza, że na jednego Polaka przypada ok. 1,4 telefonu. Tymczasem sprzedaż nowych urządzeń jest szacowana na ok. 8,5 mln sztuk rocznie. To pokazuje, że większość z nas używa telefonów dłużej niż rok.

Możliwość ubezpieczenia telefonów z historią to nie jedyna nowość, którą wprowadza na rynek Screenity. Wyróżnikiem polisy jest także najszerszy na rynku zakres ochrony, który obejmuje przypadkowe uszkodzenia wyświetlacza. Nie jest przy tym ważne, czy telefon wypadł nam z kieszeni podczas wyjmowania czy też ktoś wpadł na nas ulicy i wytrącił aparat z ręki. Każde z tych wydarzeń aktywuje ochronę, dzięki której uszkodzony wyświetlacz zostanie naprawiony lub wymieniony na nowy.


Klienci, którzy wybiorą Screenity mogą liczyć na usługę door-to-door. Uszkodzony telefon odbierze od nich kurier, który po naprawie zwróci go pod wskazany adres. W przypadku użytkowników urządzeń marki Apple naprawa może odbyć się także w domu lub w innym wskazanym przez klienta miejscu.

Okres ubezpieczenia trwa 12 miesięcy. Cena polisy – w zależności od wybranej opcji – wynosi 9,99 zł miesięcznie lub 108 zł przy płatności jednorazowej. Suma ubezpieczenia to 600 zł. Jacek Wakulski, dyrektor Departamentu Programów Affinity w Grupie Europa, podkreśla, że ubezpieczenie zostało tak skonstruowane, by suma ubezpieczenia była wystarczająca na pokrycie szkód w dziewięciu na dziesięć przypadków uszkodzenia wyświetlacza przy jednoczesnym zachowaniu atrakcyjnej ceny.

Nasze wyliczenia oparliśmy o długoletniej obserwacje historii szkodowej telefonów oraz ich napraw. Znamy się na tym, bo jesteśmy jednym z liderów segmentu ubezpieczeń telefonów w Polsce. Do tej pory ochroną objęliśmy ponad 500 tys. telefonów
– podkreśla JACEK WAKULSKI.

Z danych Grupy Europa wynika, że uszkodzenie wyświetlacza to najczęstszy przypadek uszkodzenia telefonu. Dotyczy on ponad 80 proc. zgłaszanych szkód.


Aplikację Screenity mogą już pobrać właściciele telefonów z systemem operacyjnym Google i Apple to nie jest nasz jedyny pomysł na dotarcia do klientów. Chcemy także zainteresować tym rozwiązaniem naszych partnerów. Screenity może być świetnym dodatkiem do np. aplikacji bankowej lub też może być preinstalowane na nowych telefonach – mówi JACEK WAKULSKI.

W ramach tego projektu zespół BlueSoft przygotował koncepcję wizualną, nazwę produktu, logo oraz materiały reklamowe w postaci dedykowanego langing page, filmów i banerów promocyjnych.

źródło: Grupa Europa

Kan