ING Bank Śląski
zmodernizował mobilną wersję systemu bankowości
internetowej
ING BankOnLine. Serwis zyskał nowe funkcje, wygląd i
udogodnienia dla użytkowników smartfonów.

Celem modernizacji serwisu bankowości mobilnej ING Banku Śląskiego
było dostosowanie systemu do rosnących możliwości nowoczesnych urządzeń
mobilnych. Rynek internetu mobilnego
zmienia się bardzo dynamicznie. Gdy w 2009 r. uruchamialiśmy
mobilną wersję bankowości internetowej w Polsce dominowały proste telefony
komórkowe
. Dziś obserwujemy rosnącą popularność smartfonów i innych
urządzeń wyposażonych w ekrany dotykowe. Zmiany w mobilnej wersji
systemu ING BankOnLine zostały przygotowana z myślą o ich użytkownikach

– mówi Szymon Mitoraj, Dyrektor Departamentu Bankowości Internetowej i
Mobilnej. Oprócz zmian wizualnych wprowadziliśmy nowe funkcje,
dzięki którym w większości sytuacji wersja mobilna staje się
pełnoprawnym zastępstwem systemu ING BankOnLine
– dodaje Szymon
Mitoraj.

Nowa odsłona bankowości mobilnej ING Banku Śląskiego wprowadza
funkcje ważne dla przedsiębiorców – możliwość dokonywania przelewów do
ZUS i Urzędu Skarbowego. Przypominamy, że w wersji mobilnej systemu
można także m.in. sprawdzić dostępne saldo i historię rachunku, listę
transakcji oczekujących na księgowanie oraz blokad na rachunku. W
systemie udostępniane są także szczegółowe informacje o posiadanych
kartach kredytowych. Klient może także zrealizować dowolny przelew,
zarówno wcześniej zapisany, jak nigdy wcześniej nie realizowany. W
wersji mobilnej systemu można również doładować telefon
lub spłacić kartę kredytową.

System został przygotowany do pracy na większości urządzeń – zarówno
nowoczesnych smartfonach, jak i
starszych modelach telefonów, które pozwalają na dostęp do internetu
przy pomocy przeglądarki internetowej (Symbian, iOS, Android,
BlackBerry OS, Windows Mobile
). Mobilna wersja ING BankOnLine
działa również na zwykłych komputerach – bank przygotował ją tak, aby
była w pełni obsługiwana przez oprogramowanie dla osób niewidomych i
niedowidzących.

Mobilna wersja systemu ING jest dostępna dla wszystkich klientów
korzystających z autoryzacji kodami SMS i IVR (serwis HaloŚląski).
Korzystanie z tego kanału transakcyjnego nie wymaga dodatkowej
aktywacji, a klient korzysta z tego samego identyfikatora użytkownika
oraz hasła, jak w przypadku podstawowej wersji systemu internetowego.
Bezpieczeństwo wymienianych danych gwarantuje szyfrowanie połączenia
protokołem SSL.

Więcej informacji można znaleźć na stronie: http://ingbank.pl/mobile

źródło: ING Bank Śląski

Kan