Smartfony z systemem Android psują się statystycznie częściej od konkurencyjnych BlackBerry czy iPhone’ów – twierdzi PCWorld.com.

Statystyka ta jest oparta na sześciuset tysiącach zgłoszeń problemów, z jakimi aparaty zostały oddane do działów wsparcia technicznego.

Z tych zgłoszeń 14 % spowodowanych było problemami ze sprzętem dotyczyło telefonów z systemem Android. Według WDS najmniej awaryjne były urządzenia dla BlackBerry, tylko 3,7%. Problemy sprzętowe nie omineły także iPhone’ów – 8% zgłoszeń i telefonów z Windows Phone 7 (9%).

Dobre wyniki BlackBerry i Apple’a zdaniem serwisantów mogą być wynikiem tego, że firmy te rygorystycznie badają jakość swoich telefonów. Główną przyczyną, częściej psujących się telefonów Android ma być otwarta licencja Androida. Według WDS firma Google nie kontroluje jakości sprzętu jaki działa pod kontrolą systemu na licencji open-source. A co za tym idzie nie panuje nad tym, co wprowadza na rynek ponad 35 producentów urządzeń opartych o mobilny system Google.

Badanie WDS przeprowadzono między czerwcem 2010 a majem 2011 w Europie, Ameryce Północnej, południowej części Afryki i Australii. WDS nie ujawnia, ile telefonów dla każdej platformy, trafiło do pomocy technicznej. Ujawniono tylko, że najwięcej problemów ze sprzętem dotyczyło wadliwie działających klawiszy, mikrofonów oraz baterii.

źródło: PCWorld

Kan