Podczas konferencji branży lotniczej „FTE – Future Travel Experience” w Las Vegas, Lufthansa i Rimowa zostały razem wyróżnione nagrodą za „Najlepszą Inicjatywę Bagażu” – za nową „Elektroniczną etykietkę Rimowa”. Coroczna ceremonia jest organizowana aby nagrodzić firmy za ich nowatorskie pomysły i inicjatywy oraz tworzenie bardziej komfortowych możliwości podróży. Jury konkursu złożone z ekspertów branży wyróżnia najbardziej innowacyjne, ambitne i odnoszące sukcesy inicjatywy oraz organizacje.

„Elektroniczna etykietka Rimowa” jest pierwszym cyfrowym i w pełni zintegrowanym rozwiązaniem mobilnym, które sprawia, że latanie z bagażem jest wygodniejsze, szybsze i bezpieczniejsze. Aktualnie papierowa etykietka jest ręcznie przyczepiana do bagażu. Pasażerowie Lufthansy będą mogli już wkrótce nadać bagaż z domu poprzez aplikację Lufthansy przy użyciu „Elektronicznej etykietki Rimowa”. Jednym kliknięciem będą mogli przesłać dane ze swojej elektronicznej karty pokładowej na swoim smartfonie do ich bagażu wyposażonego w „Elektroniczną etykietkę Rimowa” poprzez Bluetooth. Informacje dotyczące bagażu wyświetlą się natychmiast na module informacyjnym zintegrowanym z walizką. Bagaż nadany w ten sposób wystarczy tylko położyć na taśmie przy stanowiskach Lufthansa Baggage Drop Off. Lufthansa będzie pierwszym przewoźnikiem, który dostarczy pasażerom takie rozwiązanie.


Elektroniczny moduł na walizce służący do wyświetlania informacji ma taki sam rozmiar i kształt jak dzisiejsze etykietki papierowe. Dane są zabezpieczone od wilgoci, wysokich i niskich temperatur, uszkodzeń mechanicznych i wstrząsów i nie mogą być zerwane.

Premiera „Elektronicznej etykietki Rimowa” jest zapowiedziana na początek przyszłego roku.

źródło:

Lufthansa AG

Kan