Od miesiąca ostrzegamy Was przed powtarzającymi się atakami phishingowymi. Dziś otrzymałem maila, z prośbą o zalogowanie się w iPKO, w celu potwierdzenia danych. Nadawca prosi o kliknięcie w odnośnik przekierowujący do fałszywej strony z prośbą o zalogowanie i podanie danych z karty płatniczej.

Warto pamiętać, że PKO Bank Polski nie jest autorem tych wiadomości, zostały one wysyłane przez osoby podszywające się pod Bank. Przypominamy, że Bank nigdy nie prosi o podawanie jakichkolwiek danych drogą e-mailową lub SMS-ową.


Wiadomość zawierająca atak phishingowy

PKO Bank Polski ostrzega, że są to fałszywe e-maile i SMS-y, mające na celu nie tylko wyłudzenie od odbiorcy danych osobowych lub danych karty, ale także zainstalowanie na jego komputerze lub w telefonie potencjalnie szkodliwych programów podglądających i śledzących jego działania.

Prosimy, więc nie odpowiadać na tego typu e-maile i SMS-y, nie korzystać z podanego linku i nie udostępniać danych osobowych, loginu i haseł do konta, kodów jednorazowych, jak również danych dotyczących karty płatniczej – PIN-u, kodu CVV. Te dane są do Państwa wyłącznej wiadomości – głosi komunikat PKO Bank Polski, który jak widać z powyższego, także i mnie dotyczy.

Jeżeli jednak skorzystaliście z linku zawartego w otrzymanej wiadomości i podaliście jakiekolwiek dane na stronie internetowej przypominającej serwis iPKO, PKO Bank Polski prosi o skontaktowanie się telefonicznie z konsultantem pod jednym z numerów: 801 307 307, (numer dla dzwoniących w kraju) lub +48 81 535 60 60 (numer dla dzwoniących w kraju, z zagranicy i z telefonów komórkowych).

źródło: wł., PKO Bank Polski

Kan