Na pewno wielu z was korzysta z wtyczki AdBlock Plus, zgadza się? Nic dziwnego, gdyż jest to najpopularniejsze narzędzie do blokowania reklam i innych niepożądanych treści na stronach internetowych. Twórcy Adblock Plus – rozszerzenia dla przeglądarek WWW umożliwiające blokowanie wyświetlania reklam zostali właśnie pozwani przez kilka niemieckich firm marketingowych. Są oskarżeni o „nielegalne wpływanie na przychody firm trzecich”. Czy to oznacza koniec blokowania reklam w internecie?

AdBlock Plus powstał w 2006 roku, jako rozszerzenie na Firefoksie, i przez siedem lat blokował wszystkie reklamy. W 2011 roku dokonano jednak istotnych zmian w mechanizmie blokowania reklam i wprowadzono tak zwaną białą listę, która pozwala reklamodawcom starać się o nieblokowanie własnych reklam w AdBlocku Plus. To największa kontrowersja szczególnie jeśli firma – nie ważne w jakiej formie – bierze jednak pieniądze od reklamodawców. Niektórzy oskarżyli nawet firmę o współpracę z Google.

Teraz okazuje się, że grupie reklamodawców, uważa ten model biznesowy za niezgodny z obowiązującym prawem, i chcą zmusić Eyeo, która jest obecnie właścicielem AdBlocka Plus, przed sądem, by zakończył blokowanie reklam w należących do nich serwisach internetowych.

Do reklamodawców pozywających Eyeo należą, jak deklarują same, RTL Group i ProSiebenSat.1 Media. Dołączenie do grupy rozważają niemieckie biura Focus Online i Chip Online.

Ben Williams, przedstawiciel Eyeo, zaprzecza tym doniesieniom, twierdząc, że żadne działania prawne nie są prowadzone w sprawie jego pracodawcy.

źródło: CHIP

Kan