Firma Adobe przedstawiła wyniki swojego najnowszego raportu Adobe Digital Index, który dotyczy globalnego ruchu na stronach internetowych z podziałem na użytkowników tabletów, smartfonów i komputerów PC, z uwzględnieniem aspektów ilościowych i jakościowych. Z raportu wynika, że na początku 2013 r. tablety będą generować większy ruch na stronach internetowych niż smartfony, a dla użytkowników przeglądanie stron na tabletach jest prawie tak samo zajmujące, jak na komputerach PC.

Tablety stały się kanałem o całkiem innym charakterze niż smartfony. Podczas gdy aplikacje mobilne okazały się ważnym i wartościowym komponentem strategii mobilnej, firmy powinny inwestować w optymalizację mobilnych stron WWW z myślą o coraz większej i coraz bardziej wpływowej* grupie użytkowników tabletów. Oto najważniejsze wnioski z raportu:

  • Udział tabletów w łącznej liczbie odwiedzin stron WWW rósł ok. 10 razy szybciej niż analogiczny wskaźnik dla smartfonów w ciągu dwóch lat po ich wprowadzeniu na rynek,
    a w ubiegłym roku zwiększył się o 300%. Ten szybki wzrost wynika zarówno z rosnącej sprzedaży tabletów, jak też nieproporcjonalnie większej liczby odwiedzin stron WWW przypadającej na tablet niż na smartfon.
  • Na początku 2013 r. udział tabletów w ruchu na stronach WWW przekroczy udział smartfonów, a w 2014 r. osiągnie 10% łącznego ruchu na stronach WWW.
  • Użytkownicy uważają, że przeglądanie stron internetowych na tablecie jest prawie tak samo zajmujące, jak na komputerze PC. Mimo to komputerów PC używają w tym celu trzy razy częściej niż tabletów.

Firma Adobe poinformowała również o udostępnieniu pakietu Digital Analytics, który stanowi połączenie sześciu produktów wchodzących w skład zestawu narzędzi Adobe Digital Marketing Suite. Pakiet ten pomaga osobom odpowiedzialnym za marketing w mediach cyfrowych pokonać ograniczenia analizy danych dotyczących serwisów WWW, aby szybko wyciągać trafne wnioski z coraz większej ilości danych pochodzących z różnych punktów kontaktu z klientem, m.in.: serwisów społecznościowych, serwisów filmowych, telefonów komórkowych, urządzeń mobilnych, poczty elektronicznej, ankiet internetowych, systemów CRM oraz sieci udostępniania reklam.

Do dyspozycji użytkowników Adobe oddało również nowe rozszerzenia do oprogramowania Adobe TagManager – rozwiązanie do ochrony prywatności, dzięki któremu reklamodawcy i wydawcy mogą zapewnić klientom kontrolę nad wykorzystaniem swoich danych w Internecie. Rozszerzone rozwiązanie skupi się głównie na zarządzaniu plikami cookie innych firm, które są wykorzystywane w reklamie behawioralnej, zgodnie z dyrektywą o prywatności i łączności elektronicznej (ePrivacy Directive).

źródło: Adobe

Kan