Na konferencji MAX 2011 firma Adobe zaprezentowała oprogramowanie Adobe Digital Publishing Suite Single Edition, które umożliwia niezależnym projektantom i małym firmom projektowym publikowanie na tablecie Apple iPad interaktywnych treści tworzonych za pomocą oprogramowania Adobe InDesign CS5.5. Wersja Single Edition oferuje projektantom niedrogi i elastyczny sposób publikowania jednorazowych aplikacji przeznaczonych do sprzedaży lub dystrybucji przez Apple App Store. Bez potrzeby pisania kodu projektanci mogą wykorzystać swoje dotychczasowe umiejętności i procesy do opracowania aplikacji iPad przy niższych kosztach projektowania i z zachowaniem pełnej kontroli procesu tworzenia.

Single Edition umożliwia użytkownikom udostępnianie za pomocą aplikacji iPad jednorazowych publikacji, takich jak broszura, wizualna książka, raport roczny czy portfolio z własnymi projektami. Jako rozszerzenie linii Digital Publishing Suite wersja Single Edition pozwala wykorzystać przepływy z procesów Creative Suite 5.5 do utworzenia pliku .folio, który następnie zostaje skompilowany w aplikację iPad. Daje to niezależnym projektantom dostęp do wielu tych samych technologii tworzenia i publikowania, za pomocą których największe światowe wydawnictwa dostosowują swoje tytuły do udostępniania na tabletach.

Rodzina Digital Publishing Suite, która obecnie zawiera także wersję Single Edition, może być używana do publikowania również innych treści, niż tradycyjne magazyny i gazety. Aktualnie na rynku jest już ponad 700 aplikacji opracowanych z wykorzystaniem Digital Publishing Suite, co pozwala firmom szybko oceniać wartość treści na tabletach i rozszerzać gamę publikowanych materiałów. Narzędzia ułatwiające sprzedaż, materiały promujące markę i przyciągające klientów, materiały promocyjne, informacje dla pracowników i materiały informacyjno-marketingowe przedsiębiorstw publikowane na tabletach zwiększają wartość biznesową firm i otwierają nowe możliwości osiągania przychodów. W połączeniu z funkcjami oprogramowania Adobe Creative Suite 5.5 pakiet Digital Publishing Suite umożliwia projektantom wykorzystywanie znajomego zestawu narzędzi
z zachowaniem pełnej kontroli nad projektowaniem, publikowaniem i sprzedażą aplikacji na tablety.

Oprogramowanie Digital Publishing Suite

Rodzina Digital Publishing Suite składa się z wersji Single Edition, Professional Edition i Enterprise Edition.

    – Single Edition. Ta najnowsza wersja z rodziny Digital Publishing Suite umożliwia niezależnym projektantom i małym firmom projektowym obsługującym małe i średnie przedsiębiorstwa lub duże wydawnictwa, prezentowanie na tablecie Apple iPad treści marketingowych
    i promocyjnych, takich jak broszury, książki, portfolio, raporty roczne i inne materiały publikowane jednorazowo. Single Edition umożliwia utworzenie aplikacji firmowej zawierającej jeden plik .folio. Taką aplikację można kupić i pobrać z Apple App Store.

    – Professional Edition. Jest to gotowe rozwiązanie do tworzenia publikacji na tablety, które umożliwia tworzenie, publikowanie, sprzedaż i optymalizowanie treści przeznaczonych do tabletów Apple iPad, Android i BlackBerry. Wersja Professional Edition jest przeznaczona dla firm, które w ciągu roku publikują często aktualizowane treści i chcą mieć możliwość sprzedawania pojedynczych numerów lub prowadzenia subskrypcji za pośrednictwem indywidualnych sklepów z aplikacjami. Professional Edition daje również dostęp do podstawowych analiz wykonywanych za pomocą oprogramowania Adobe Online Marketing Suite (Omniture), które umożliwiają ocenę odbioru przez czytelników i klientów publikacji i reklam udostępnianych w aplikacjach na tablety. Platforma Professional Edition będzie dostępna na zasadzie subskrypcji miesięcznej lub rocznej.

    – Enterprise Edition. Jest to rozwiązanie do publikowania na tabletach, które może być dostosowywane do indywidualnych potrzeb profesjonalnych wydawców magazynów i gazet, korporacji, stowarzyszeń lub dużych agencji reklamowych. Umożliwia tworzenie, publikowanie, sprzedaż i optymalizację aplikacji przeznaczonych na wszystkie popularne tablety, z wykorzystaniem różnych sklepów i rynków aplikacji. Wersja Enterprise Edition jest rozszerzalna i można ją integrować z procesami wydawniczymi zaplecza, takimi jak K4, usługami druku oraz dynamicznymi multimedialnymi platformami reklamowymi. Umożliwia szeroką cyrkulację treści z bezpośrednim uwzględnieniem uprawnień, ukierunkowaną sprzedaż promocyjną za pośrednictwem aplikacji oraz dostosowywanie przeglądarki.

Ceny i dostępność
Wersja Single Edition na iPada powinna być dostępna w sprzedaży pod koniec listopada 2011 roku. Pod koniec 2012 roku Single Edition będzie obsługiwać także inne platformy tabletów, w tym Android. Więcej informacji o cenach wersji Single Edition, Professional Edition i Enterprise można znaleźć na stronie Digital Publishing Suite buying guide

źródło: Adobe Systems

Kan