Cisco ogłosiło wyniki światowego badania, z którego wynika, że choć wykorzystanie chmury rośnie coraz szybciej, niewiele organizacji maksymalizuje korzyści przez nią oferowanych.

Według badania, niemal 68 procent organizacji wykorzystuje chmurę w celu podniesienia efektywności swojego biznesu. Jest to wzrost o 61 proc. w porównaniu z zeszłym rokiem. Wzrost wykorzystania chmury napędzają aplikacje, w tym rozwiązania chmurowe z obszaru bezpieczeństwa i internetu rzeczy.

Jednocześnie, większość organizacji (69 procent) nie posiada dojrzałych strategii chmurowych, a jedynie 3 procent posiada optymalne strategie chmurowe generujące ponadprzeciętne rezultaty. IDC wskazuje pięć poziomów dojrzałości chmurowej firm: ad hoc, oportunistyczny, powtarzalny, zarządzalny i zoptymalizowany. IDC za dojrzałe uznaje strategie na poziomie powtarzalnym, zarządzalnym i zoptymalizowanym.

Organizacje najbardziej zaawansowane pod względem wykorzystania chmury osiągają korzyści rzędu średnio 3 milionów dolarów w dodatkowych przychodach i 1 miliona dolarów w zaoszczędzonych kosztach na jedną aplikację chmurową rocznie. Źródłem tego wzrostu przychodów jest sprzedaż nowych produktów i usług, szybsze pozyskiwanie nowych klientów czy skuteczniejsze wchodzenie na nowe rynki.

Badanie wskazuje także liczne przeszkody na drodze organizacji do dojrzałości chmurowej, takie jak brak kompetencji, brak jasno zdefiniowanej strategii, silosowa struktura organizacyjna czy brak synchronizacji między IT a biznesem.

Sponsorowane przez Cisco badanie Cloud Going Mainstream: All Are Trying, Some Are Benefiting; Few Are Maximing Value zostało opracowane przez International Data Corporation (IDC). Opiera się na wywiadach z menedżerami odpowiedzialnymi za decyzje IT w ponad 6100 organizacji z 31 państw, którzy wdrażają chmury prywatne, publiczne i hybrydowe w swoich środowiskach IT. To druga edycja badania, które w porównaniu z zeszłym rokiem przeprowadzono na dwukrotnie większej próbie badawczej.

Cisco Business Cloud Advisor

Cisco pomaga klientom w przełożeniu wniosków z badania na spersonalizowaną analizę i rekomendację działań. Narzędzie Cisco Business Cloud Advisor pozwala organizacjom na określenie ich poziomu dojrzałości chmurowej i potencjalnych korzyści biznesowych w odniesieniu do branży, wielkości firmy i jej lokalizacji. Narzędzie i dodatkowe informacje dla klientów i partnerów dostępne są pod adresem www.cisco.com/go/bca.

Nowe profesjonalne usługi chmurowe

Ponadto, Cisco wprowadza nowy pakiet usług (Cloud Professional Services) aby pomóc firmom w optymalizacji ich środowisk chmurowych i zmniejszeniu luk kompetencyjnych, z jakimi mogą się borykać podczas wdrażania strategii cyfrowej transformacji i projektów chmurowych.

Usługi Cisco Professional Services są już dostępne i obejmują:

  • Nowe usługi zarządzania i orkiestracji środowisk wielochmurowych dla Cisco Cloud Center, pozwalające klientom na opracowanie i wdrożenie jednego modelu chmurowego i zarządzanie nim z dowolnego miejsca.
  • Nowe usługi przyspieszające projektowanie i wdrażanie chmur prywatnych oraz natywnych rozwiązań chmurowych takich jak OpenStack czy PaaS.
  • Udoskonalone usługi migracji, automatyzujące i upraszczające wdrażanie i migrację aplikacji do chmury.
  • Nowe usługi transformacji IT, koncentrujące się na zarządzaniu zmianą i pomagające klientom w synchronizacji procesów biznesowych i możliwości oferowanych przez IT.

Scott Clark, Vice President, Advanced Services, Cisco:
Nasi klienci borykają się z rosnącą złożonością swoich środowisk chmurowych, jednocześnie oczekując swobody w wyborze najlepszego dla nich modelu korzystania z aplikacji. Badanie IDC pokazuje, że choć wielu klientów korzysta z chmury, to jednocześnie większość z nich jest na wczesnym etapie procesu optymalizacji swojego modelu chmurowego. Z myślą o nich wprowadziliśmy pakiet usług Cisco Professional Services, w ramach którego wspólnie z partnerami oferujemy klientom pomoc w zaprojektowaniu i wdrożeniu bezpiecznego i zoptymalizowanego środowiska chmurowego, dostosowanego do ich potrzeb biznesowych”.

źródło: Cisco

Kan