<

SRaport Ericsson „Bringing Families Closer Together” dostarcza informacji dotyczących wpływu technologiii komunikacyjnych na życie amerykańskich rodzin. Opisuje sposoby kontaktu pomiędzy członkami rodziny, zarówno bezpośredniego, jak i tego przy użyciu urządzeń mobilnych oraz daje obraz zmian w życiu rodziny spowodowanych rozwojem technologii. Dane zostały zgromadzone w drodze wywiadów grupowych z rodzicami mieszkającymi w rejonie San Francisco. raport uzupełniony został o badanie internetowe zrealizowane na tysiącu rodzin z terenu Stanów Zjednoczonych

Pierwszy telefon
Pierwszy telefon

W sytuacji kiedy obydwoje rodziców pracuje, wszyscy członkowie rodziny spędzaja poza domem 9-10 godzin każdego dnia. Dlatego pojawia się potrzeba efektywnej organizacji czasu całej rodziny. Przeważająca część amerykańskich dzieci dostaje swój pierwszy smartfon w wieku 11 lat. Właśnie to urządzenie odgrywa największą rolę w organizacji życia rodzinnego.

Większość ankietowanych przyznaje, że dzięki smartfonom łatwiej jest zaplanować każdy dzień tygodnia dla całej rodziny i usprawnić codzienny kontakt, szczególnie między rodzicami a dziećmi.

Oba pokolenia różnią się preferowanym sposobem kontaktu. Jednak do komunikacji między rodzicami i dziećmi coraz rzadziej wykorzystywane są połączenia głosowe. Zastępują je wiadomości tekstowe. Ich udział w codziennej komunikacji zwiększa się od roku 2014. Wiadomości tesktowe dają pewność, że przekaz łatwo i w niezmienionej formie dotrze do wszystkich członków rodziny.

Większość rodziców ustanawia własne zasady dotyczące używania telefonów przez ich dzieci. W prawie połowie ankietowanych rodzin (46%) dzieci mogą korzystać ze smartfonów w określonych porach dnia, najczęściej wieczorami i podczas weekendu.

Z badania Ericsson jasno wynika, że umiejętne wykorzysanie technologii, w tym wypadku smartfonów może pomóc rodzinom w organizacji życia. 82% rodzin przepytanych przez Ericsson że dzięki smartfonom są w stanie lepiej zarządzać swoimi aktywnościami, tak aby spędzać więcej czasu w gronie rodziny – mówi Katarzyna Pąk – dyrektor ds. marketingu i komunikacji w Ericsson.

źródło:
Ericsson