Z raportu firmy Ericsson* wynika, że 8 na 10 osób wciąż ogląda tradycyjną telewizję kilka razy w tygodniu. Coraz popularniejsze stają się usługi „wideo na żądanie” (VOD) – kilka razy w tygodniu korzysta z nich już ponad 60 proc. osób, a średnio konsumenci wydają na VOD ok. 9 euro miesięcznie.

Innego badanie pokazuje, że niemal 15 proc. osób ogląda pliki wideo podczas przemieszczania się w mieście, zarówno w transporcie publicznym, jak i będąc w roli pasażera w samochodzie. Konsumenci oczekują od dostawców możliwości oglądania telewizji na każdym posiadanym ekranie, w dowolnym miejscu i czasie. W przypadku telewizji, jeszcze kilka lat temu, rozmiar miał ogromne znaczenie. Im większy telewizor tym lepiej. Obecnie aż 67 proc. osób ogląda telewizję na ekranach tabletów, smartfonów i laptopów

Tym co powstrzymuje konsumentów od dłuższego oglądania wideo w trakcie podróży jest przede wszystkim wysoki koszt transmisji danych oraz krótka żywotność baterii w urządzeniach mobilnych. W raporcie Ericsson ConsumerLab „Smarter Mobile Broadband” użytkownicy, poza wyżej wymienionymi przyczynami ograniczenia czasu użycia smartfonów, podali również: słaby zasięg, niską prędkość internetu oraz zbyt ograniczoną pamięć w telefonie.

Konsumenci bardzo szybko adaptują możliwości, które daje im technologia mobilna. W Polsce barierą w korzystaniu z mobilnej telewizji jest często cena urządzeń oraz prędkość internetu ­– powiedziała Katarzyna Pąk, dyrektor działu komunikacji marketingowej w firmie Ericsson. Nasi operatorzy rozumieją przyspieszone tempo zapotrzebowania klientów na nieograniczony dostęp do sieci. Inwestycje w usprawnianie sieci są widoczne.

źródło: Ericsson

Kan