Firma Sony Interactive Entertainment (SIE) ogłosiła, że osiągnięto nowe rekordy sprzedaży komputerowego systemu rozrywkowego PlayStation4 (PS4) oraz systemu wirtualnej rzeczywistości PlayStationVR (PS VR), a także rekordy sprzedaży oprogramowania na PS4 i PS VR.

Sony PlayStation 4
Sony PlayStation 4

  • Klienci na całym świecie kupili łącznie ponad 70,6 milionów sztuk PS4 na całym świecie – są to dane na dzień 3 grudnia2017 r.*1
  • W sklepach detalicznych na całym świecie oraz w formie elektronicznej w PlayStation®Store sprzedano ponad 617,8 milionów kopii*2 oprogramowania PS4 – stan na 3 grudnia 2017 r.
  • Wykorzystując impet sprzedaży PS4, system wirtualnej rzeczywistości PS VR sprzedał się łącznie na całym świecie w liczbie ponad 2 milionów egzemplarzy, wg stanu na 3 grudnia 2017 r.*1
  • Wg danych na 3 grudnia 2017 r., na PS VR*3 wydano 150 gier*2, sprzedając ponad 12,2 milionów kopii w sklepach detalicznych na całym świecie oraz w formie elektronicznej w PlayStation Store.

Cieszy nas, że tak wielu użytkowników korzysta z możliwości rozrywkowych oferowanych przez PlayStation 4 – powiedział Andrew House, prezes firmy Sony Interactive Entertainment. – Jestem z tego powodu bardzo wdzięczny zarówno fanom, jak i naszym partnerom. To dzięki ich zaangażowaniu PlayStation od swojego startu w 1994 r. stało się największą siecią rozrywki konsolowej na świecie. Będziemy nadal pracować nad utrzymaniem tego impetu i zrobimy wszystko, by PS4 pozostało najlepszym miejscem do grania.

PlayStation 4 – konsola z dyskiem 500 GB za 299 euro

Jeśli chodzi o oprogramowanie, portfel tytułów na PS4 będzie się nadal rozszerzać, dołączą do niego takie gry, jak God of War, Detroit: Become Human, Spider-Man, Shadow of the Colossus, Dreams, Days Gone (SIE WWS), Far Cry 5 (Ubisoft) oraz Monster Hunter: World (Capcom). W chwili obecnej tworzymy kolejne gry i treści na PS VR (jest ich ponad 130), które ukażą się do końca 2018 r. Wśród nich są tak niecierpliwie oczekiwane tytuły, jak The Inpatient i Bravo Team (SIE WWS)*4 wykorzystujące unikalne doświadczenia VR.

Firma SIE będzie nadal rozwijać rozrywkową ofertę i wrażenia na PS4 i PS VR, które są możliwe jedynie na PlayStation.

###


*1 Liczba urządzeń sprzedanych konsumentom jest oszacowana przez firmę SIE. Dane o sprzedaży w Japonii zebrano w dniach 22.02.2014-3.12.2017; w Ameryce Północnej – 15.11.2013–2.12.2017; w Ameryce Środkowej – 29.11.2013–2.12.2017; w Europie – 29.11.2013–3.12.2017; w Azji – 17.12.2013–3.12.2017.

*2 Liczba kopii sprzedanych konsumentom jest oszacowana przez firmę SIE. Dane o sprzedaży w Japonii zebrano w dniach 22.02.2014 – 3.12.2017; w Ameryce Północnej – 15.11.2013–2.12.2017; w Ameryce Środkowej – 29.11.2013–2.12.2017; w Europie – 29.11.2013–3.12.2017; w Azji 17.12.2013–3.12.2017. Nie uwzględniono dodatków do gier.

*3 Lista dostępnych tytułów różni się w zależności od regionu.

*4 Dostępność tytułów różni się w zależności od regionu.


źródło: Sony

Kan