Sony mobile Communications rozpoczyna dziś zintegrowaną kampanię „Everyday Extraordinary ‒ Odkryj to, co niezwykłe każdego dnia z Xperią”, prezentując nowe, globalne pozycjonowanie swojej marki.


Śmiała idea kampanii została mocno zakorzeniona w duchu założycielskim Sony – inspirowania ciekawości ludzi, wspierania ich pasji oraz wprowadzania w życie etosu marki poprzez angażowanie konsumentów w inspirujący sposób. Nasze najnowsze dzieło znakomicie ilustruje, jak Sony umożliwia swoim klientom emocje i dokonania niezwykłe w ich codzienności, a jednocześnie pokazuje prawdziwych użytkowników Sony Mobile ‒ nie celebrytów! ‒ którzy wprowadzają w życie tę moc poprzez sugestywne wypowiedzi zaczynające się od słów: I can (Mogę więcej).

To motyw przewodni naszych działań i motto życiowe wielu naszych użytkowników:

I CAN. I CAN DO MORE.

Dennis van Schie, Chief Commercial Officer, Sony Mobile powiedział: ‒ Nasze nowe podejście komunikacyjne zyskało bardzo pozytywy odbiór podczas targów Mobile World Congress w Barcelonie. Jesteśmy podekscytowani przedstawiając odważną i zróżnicowaną platformą kreatywną naszym klientom. W charakterystycznym dla Sony stylu chcemy docenić i podziękować naszym konsumentom, stawiając ich w centrum komunikacji i pokazując jak wiele potrafią dokonać, gdy mają do dyspozycji nasze najlepsze produkty. Oddajemy władzę w ręce użytkowników, by mogli odkrywać to, co jest niezwykłe każdego dnia.


Sony Mobile uruchomiło wszystkie swoje zespoły na świecie, aby dotrzeć do klientów i zaprosić ich do udziału w tworzącej się platformie komunikacyjnej. Prace nad przygotowaniem kampanii opierały się przede wszystkim na bardzo dokładnym przyjrzeniu się konsumentom w kanałach społecznościowych Facebook, Twitter, Instagram i YouTube.

W ten sposób zidentyfikowano fanów Sony Mobile, którzy nie tylko publicznie wyrażali uznanie dla marki, ale też w praktyczny sposób wykorzystywali produkty Xperia jako doskonałe narzędzia do budowy osobistych sukcesów i realizacji własnych pasji.
Kilkoro wybranych szczęśliwców zostało zaproszenych do Barcelony na spotkanie z wielokrotnie nagradzanym reżyserem Simonem Ratiganem. Simon znany jest z umiejętności wyszukiwania magii w najbardziej zaskakujących miejscach, a jego zdolności reżyserskie i filmowe będzie można ocenić oglądając filmy z udziałem bohaterów – klientów Sony Mobile.

Komunikacja „Everyday Extraordinary” w zależności od kraju skupia się na outdoorze, punktach sprzedaży oraz przede wszystkim mediach online.


Treść głównego filmu kampanii (80-sekundowe „Manifesto”) to przepiękna wizualna prezentacja niezwykłych cech produktów Sony Mobile, które umożliwiają każdemu z siedmiu prawdziwych użytkowników dowiedzieć się więcej o otaczającym ich świecie i zmieniać go.

Każdy z siedmiu bohaterów zasłużył także na odrębną filmową opowieść. W pierwszym obejrzymy Briandę ‒ blogerkę modową i DJ-kę z Madrytu, aktywną „dniami i nocami”, z łatwością wykorzystującą dwudniową żywotność baterii w smartfonach Xperia.


W kolejnym filmie możemy zobaczyć jak dzięki urządzeniom Sony użytkownicy mogą „widzieć w ciemności”: uwagę widza przykuje świetny obraz nocnego lotu sowy w zwolnionym tempie. W jeszcze innym główna bohaterka mówi: Wytrzymuję pod wodą ‒ a my widzimy ją w magicznym, podwodnym świecie, prezentując jednocześnie najwyższą klasę wodoodporności telefonu1 (IP 65/68).

Oprócz 80-sekundowego „Manifesto”, siedem kolejnych filmów (o długości 20”) zostanie wykorzystanych jako pre-rolle. Pozostałe „cztery moce marki” współtworzące narrację w filmach to: Hi-res Audio, technologia SmartWear, śledząca osobiste cele fitness, Digital Noise Cancelling (cyfrowa eliminacja zewnętrznego hałasu przy słuchaniu muzyki i oglądaniu filmów) oraz PS4™ Remote Play, pozwalający graczom na łączenie ich Xperii z PS4 przez domowe Wi-Fi i używanie bezprzewodowego kontrolera DUALSHOCK®4 Wireless Controller, by cieszyć się grami PS4 w dowolnym miejscu w domu.

Za muzykę do spotów odpowiada Kid Arkade, który niedawno podpisał kontrakt z Sony Music, tworzący fuzję klasycznych i współczesnych stylów muzycznych..

Wraz z filmami przygotowano 7 kreacji graficznych, stworzonych przez fotografa Toma van Schelvena, ilustrujących główny przekaz kampanii i pokazujących jej główne postaci.

Premiera filmu na kanale YouTube odbędzie się dzisiaj, a globalna kampania trwać będzie przez całą wiosnę.

KAMPANIA W POLSCE

Polska odsłona nowej platformy komunikacyjnej Sony Mobile oparta została również na globalnym przesłaniu „Odkryj to, co niezwykłe każdego dnia”. Użytkownicy Xperii mogą więcej, gdyż produkty, którymi dysponują mają cechy umożliwiające klientom marki działania wyjątkowe, nadzwyczajne.

Sony Mobile w Polsce skupiło się na promocji rodziny Sony Xperia Z3 i funkcji takich, jak doskonała jakość zdjęć przy słabym oświetleniu (widzę w ciemności), najlepsza jakość słuchanego dźwięku w każdym miejscu (uciszam tłumy), najwyższa klasa wodoodporności (wytrzymuję pod wodą), najbardziej wytrzymała bateria na rynku (jestem aktywna dniami i nocami), możliwość grania na PS4 poprzez Xperię dzięki PS4 Remote Play (przenikam ściany), oraz współpraca z lifelog dzięki SmartBand/SmartBand Talk (kontroluję mój dzień). Kampania rusza już 2 kwietnia i potrwa do końca wakacji.

Sony Mobile w Polsce również poszukiwało fanów Xperia oraz pasjonatów, którzy niejeden raz rzucili wyzwanie produktom Xperia. Są wśród nich tacy ludzie, jak Krzysztof Adamek ‒ młody, zdolny fotograf, od dawna zakochany w Xperii, Andrzej Bargiel ‒ ratownik TOPR, himalaista, człowiek, który zasłynął (i znów zasłynie w tym roku!) ekstremalnymi zjazdami na nartach z najwyższych szczytów świata. Jest dwoje fantastycznych kajakarzy-freestyle’owców: Zosia Tuła i Tomek Czaplicki, medaliści wielu mistrzostw na świecie i w Europie, bezdyskusyjnie najlepsi także w Polsce. Znakomicie uzupełnia grupę Karol Werner ‒ bloger, rowerzysta, podróżnik.

Zespół partnerów będzie stale się powiększał: już dzisiaj można dostrzec współpracujących z Sony Mobile Polska w serwisie Instagram wielu fantastycznych fotografów-amatorów.

W mediach online polska kampania skupia się na serwisach vod, długofalowej wsółpracy z gsmonline.pl oraz gazeta.pl, a także innych zasięgowych i targetowanych portalach i działaniach. Kampania będzie też mocno zauważalna w mediach społecznościowych i kanale mobilnym. Dodatkowo dzięki współpracy z wydawnictwem Edipresse o różnych zaletach Xperii w kontekstach codziennego, niezwykłego życia będzie można poczytać w miesięczniku „Uroda Życia”. Zaproponowane też zostaną ciekawe aktywności w punktach sprzedaży i różnorodne konkursy dla sprzedawców.

Dodatkowo ‒ z myślą o użytkownikach Sony Xperia Lounge ‒ rozpoczynamy współpracę z serwisem Spotify! Dzięki tej współpracy od 2 kwietnia 2015 r. użytkownicy Xperia Lounge Gold i Xperia Lounge Silver będą mogli pobrać darmowy kod, umożliwiający korzystanie ze Spotify Premium przez okres 3 miesięcy.

To będą trzy miesiące bezpłatnej muzyki w świetnej jakości, bez żadnych reklam, dedykowane wyłącznie użytkownikom Xperii Lounge!

Realizacją kampanii w Polsce zajmują się: Walk (kreacje online), MediaCom (zakup mediów), Greenmark (BTL) oraz kod ID (Social Media, PR).

źródło: Sony

Kan