Firma Samsung ogłosiła właśnie, że wybrane telewizory 4K i 8K oraz monitory gamingowe z jej przyszłorocznej oferty będą obsługiwały nowy standard HDR10+ GAMING, gwarantujący użytkownikom wciągające wrażenia i szybką responsywność w jakości HDR. Nowy, przełomowy standard HDR oraz lista gier 4K i 8K – napędzane przez GPU NVIDIA – zostaną zaprezentowane na targach CES 2022.

  • Samsung zapewnia zgodność ze standardem HDR10+ GAMING, który przekłada się na bezproblemową rozgrywkę w jakości HDR przy niskim poziomie opóźnień, VRR (zmiennej częstotliwości odświeżania) i prędkości wyświetlania przy ponad 120 Hz.
  • Zarówno twórcy gier, jak i producenci sprzętu już niedługo będą mogli wspierać nową erę doświadczeń gamingowych.

 

– Z dumą ogłaszamy, że standard HDR10+ GAMING będzie dostępny w przyszłorocznej linii telewizorów Neo QLED (od serii Q70 wzwyż) i monitorach gamingowych Samsung, umożliwiając użytkownikom czerpanie satysfakcji z przełomowych wrażeń za sprawą doskonałych parametrów wizualnych i bogatszych, bardziej realistycznych obrazów – mówi Seokwoo Yong, Executive Vice President and Head of R&D Team, Visual Display Business w Samsung Electronics. – Samsung nadal będzie udoskonalał wrażenia wizualne użytkowników, opracowując nowe rozwiązania technologiczne i zapewniając jeszcze lepsze funkcje i możliwości.

 

Zgodność gier z intencjami ich twórców

Ten nowy standard, opracowany przez HDR10+ Technologies, LLC, daje twórcom gier narzędzia, których potrzebują, by zapewnić użytkownikom wciągające i spójne wrażenia w jakości HDR. Dzięki temu nie będą musieli przeprowadzać ręcznej kalibracji na różnych ekranach i urządzeniach, takich jak konsole czy komputery PC.

Przyszłoroczne modele telewizorów i monitorów gamingowych firmy Samsung będą zgodne ze standardem HDR10+ GAMING, umożliwiając automatyczną kalibrację HDR, która zapewnia zapierającą dech w piersiach jakość obrazu – dokładnie taką jaką zaplanowali twórcy gier. Oznacza to również natychmiastową reakcję na każdy ruch przeciwnika i wierne odwzorowanie wszelkich detali.

Eliminując potrzebę manualnego dostosowywania ustawień po załadowaniu gry – co dotychczas możliwe było tylko w przypadku filmów i treści telewizyjnych – silnik gry automatycznie optymalizuje treści wideo w czasie rzeczywistym. Gwarantuje to świetną widoczność detali w ciemnych obszarach i zachowanie elementów najjaśniejszych, dzięki czemu gracze bez trudu dostrzegą wszystko, co dzieje się na ekranie, i będą mogli na to odpowiednio wcześnie zareagować. Rozwiązanie przełącza ponadto ekran w tryb „prawdziwej referencji”. W efekcie gracze mogą cieszyć się doskonale odwzorowanym kolorem bez potrzeby poświęcania czasu na zmianę ustawień.

Wiele firm tworzących gry, w tym Saber Interactive, planuje zaprezentować tytuły zgodne z nowym standardem podczas nadchodzących targów CES 2022.

 

– Jesteśmy bardzo podekscytowani, mogąc przyczynić się do rozpoczęcia nowej ery jakości obrazu gier wideo. Przyjęcie standardu HDR10+ GAMING oznacza, że wszyscy gracze będą mogli cieszyć się olśniewającym obrazem i optymalnymi wrażeniami – mówi Todd Hollenshead, dyrektor ds. publikacji w Saber Interactive. – Standard HDR10+ GAMING znacząco podnosi poprzeczkę i jesteśmy bardzo dumni, że jako jedni z pierwszych wprowadzimy go na rynek za sprawą tytułów, takich jak Redout 2 – najszybszej antygrawitacyjnej gry wyścigowej 8K, jaką kiedykolwiek stworzono – czy Pinball FX – niezrównanego cyfrowego flippera w zupełnie nowej odsłonie.

 

Także Game Mechanic Studios przedstawi zgodną z HDR10+ GAMING grę „Happy Trails and the Kidnapped Princess”, która będzie dostępna w przyszłym roku.

HDR10 GAMING 2

Rozwój HDR10+

HDR10+ oferuje doskonałą jakość obrazu, optymalizując jasność i kontrast scena po scenie i klatka po klatce, gwarantując przy tym wierniejsze odwzorowanie kolorów.

Wprowadzony cztery lata temu standard HDR10+ zyskał ogromne wsparcie całej branży, która obejmuje 128 partnerów i ponad 4000 obsługiwanych urządzeń, w tym telewizory, projektory, smartfony i tablety niemal 30 producentów. Metadane HDR10+ zapewniają elastyczną definicję tonów referencyjnych i krzywej mapowania, umożliwiając odtworzenie niesamowitych obrazów, zgodnych z intencjami twórców.

Co więcej, GPU GeForce NVIDIA serii RTX 30, RTX 20 i GTX 16 również będą obsługiwały standard HDR10+ GAMING, przy czym sterowniki mają zostać wprowadzone na rynek w przyszłym roku.

 

– Gracze korzystający z NVIDIA GeForce będą mogli cieszyć się jaśniejszą, wyrazistszą i spójniejszą grą w jakości HDR na monitorach i telewizorach za sprawą obsługi nowego standardu HDR10+ GAMING – mówi Vijay Sharma, dyrektor ds. zarządzania produktem w NVIDIA.