Firma Samsung Electronics wdraża nowy proces aktualizacji zabezpieczeń urządzeń mobilnych. Aktualizacje będą się odbywać w trybie OTA regularnie, mniej więcej raz w miesiącu. Szybka, regularna i zdalna aktualizacja to jeszcze większe bezpieczeństwo danych użytkowników.
Samsung wraz z Google aktywnie dbają o bezpieczeństwo użytkowników swoich rozwiązań. Spółka planuje dalej rozwijać i poprawiać ten proces regularne i jeszcze szybciej wdrażać aktualizacje zabezpieczeń.
Zmieniamy podejście w zakresie aktualizacji zabezpieczeń na naszych urządzeniach, które teraz będą się odbywać regularnie. Rozwijanie procesu szybkiego reagowania i dostarczania łat bezpieczeństwa do naszych urządzeń zapewnia im aktywną ochronę – powiedział Olaf Krynicki, Rzecznik Prasowy Samsung Electronics Polska.
Samsung prowadzi rozmowy z operatorami na całym świecie w sprawie wdrażania nowych rozwiązań bezpieczeństwa. We współpracy z operatorami i partnerami Samsung wkrótce udostępni bardziej szczegółowe informacje na temat modeli i terminów wdrażania procesu.
źródło: Samsung
Kan
Ale portkami zatrzęśli…teraz wszyscy będą „dbać”. Zaraz okaże się, że trzeba będzie nowy telefon kupić, bo ten sprzed pół roku to za słaby jest na aktualizacje , nowy trzeba…i biznes będzie się kręcił jeszcze lepiej.
Głupie podejście, to lepiej żeby nie aktualizowali jak wykryją jakąś poważną lukę w Androdzize? Jak zwykle piszą ci co nie maja o niczym pojęcia, poza narzekaniem.
Jak Ty znajdziesz pojęcie, to się zorientujesz, ze bardzo duży procent urządzeń nigdy aktualizacji nie dostanie, bo producent wyprodukował, sprzedał i zapomniał.
A ta ostatnia wpadka to gruba sprawa, która się ciągnie od dawna i zdaje się, że zwykła „łatką” się nie naprawi, a aktualizacją systemu, której nikt nie wypuści, bo to „stary” model. Stąd stwierdzenie, że to będzie kolejny powód, żeby namawiać na nowe, bo te stare to złe i niedobre… Pozdrawiam.
Kamil ma rację, obawy jego są uzasadnione, bo co z telefonami jeszcze na gwarancji, które nie będą miały aktualizacji??? Nawet samemu nie można zainstalować innego androida, żeby nie stracić gwarancji na sprzęt, to jest paranoja !!!
Sorry, Krzysiek ma rację, pomyliłem imiona ;))
Po pierwsze łatanie zabezpieczeń nie musi być aktualizacją od razu całego systemu – wystarczy łatka. Po drugie Samsung napisał też, że rozmawia ze wszystkimi operatorami. Po trzecie jakie masz doraźne lepsze rozwiązanie? Wobec wszystkich modeli telefonów co wyszły? Wywalić? Olać? Dlatego to głupie podejście, bo krytykować pierwsi na piedestale, podać rozwiązanie – nie sposób, bo za ciężkie. Poza tym taki LG g2 dostaje aktualizacje od 2013 r.. Nie pisz więc, że producenci zapominają. Zapominają o badziewnych foonach, co nie udźwigną nowszych systemów.
Kamil: wsparcie maja tylko flagowce. Seria G LG to m.in. ich czesc. Juz bym wolal, aby prodeucent jawnie pisal, ze taki, a taki telefon bedzie mial takie, a takie wsparcie. Sprawa krystalicznie czysta. Swiadomy wybor uzytkownika – tani telefon i slabe (albo w ogole) wsparcie lub drogi i z pelnym okreslonym wsparciem. Skonczyluyby sie tez durne tlumaczenia, ze sprzet za slaby, ze klapka za krzywa, ze za duzo pada i nie bedzie aktualizacji ani wsparcia. Teraz jest tak, ze kupujesz telefon i skladasz ofiary calopalne by wsparcie sie w ogole pojawilo …
zagrożeniem jest tylko sam system androidbi brother twój nic więcej!
’Samsung wraz z Google aktywnie dbają o bezpieczeństwo użytkowników swoich rozwiązań.’ HAHAHAHAHAHAH, BUAHAHAHAHA. Zart miesiaca! Pomozcie mi wstac, bo ze smiechu wpadlem pod biurko :p Zeby laskawie zaczeli musial poleciec blad krytyczny ze 100% podatnoscia wszystkich dostepnych urzadzen :] Czy nadal wierzycie tej firmie? Rozumiem, ze potulnie wszyscy pobiegniecie teraz do sklepow by kupic kolejny nowy model :]
100% to możesz mieć długu, a nie pewności. Problem dotyczy klientów MMS, które automatycznie przetwarzają pliki multimedialne. śmiem twierdzić, że to nawet nei jest połowa, bo domyślnie automatyczne pobieranie MMS jest wyłączone w klientach dodawanych od producentów.
@Adam Dzięki za sprostowanie, bo nie wiedziałem czy mnie chwalą czy obrażają 😉
[i]Zmieniamy podejście[/i] – wcześniej klienta mieliśmy we dupie a teraz będziemy go mieć w głębokim poważaniu.