Już po sprawozdaniu finansowym za kwartał fiskalny, który zakończył się 30 czerwca, można było wnioskować, że Samsung zaliczy spadek w globalnym rynku telefonów. Teraz koreański producent opublikował półroczny raport, który potwierdza te przypuszczenia.


Z raportu Samsunga wynika, że jego globalny udział w rynku zmniejszył się o 1,9% w ujęciu rok do roku – z 26,8% w pierwszej połowie 2013 roku do 24,9% w pierwszej połowie 2014 roku. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy tego roku Samsung sprzedał łącznie 223 690 000 urządzeń mobilnych. Łączne przychody ze sprzedaży słuchawek spadły o 19,5%, co oznacza, że ​​w ostatnim półroczu Samsung zarobił „zaledwie” 6,11 miliarda dolarów.

Jakie są najbardziej prawdopodobne przyczyny tego spadku? Oczywiście wzrost chińskich konkurentów, którzy coraz śmielej poczynają sobie jeśli chodzi o smartfony z niskiej i średniej półki, zaś rynek high-endowych modeli zaczyna ulegać nasyceniu. Nadzieją na odzyskanie udziałów ma być dla Samsunga topowy Galaxy Note 4, jednak czy ta słuchawka faktycznie zeelektryzuje rynek? Dowiemy się 3 września.

Źródło: PhoneArena

Sewix