Z dniem 1 lutego do zespołu Samsung Electronics Polska dołączył Maciej Filipkowski, by objąć funkcję szefa połączonych działów IT i MOBILE (IM) w randze wiceprezesa.

Przejście Macieja Filipkowskiego do firmy Samsung jest bardzo dużym wzmocnieniem naszego zespołu. Bardzo cenię jego doświadczenie w sprzedaży i zarządzaniu, jak i imponującą wiedzę dotyczącą rynku. Wierzę, że jego osoba pomoże nam umocnić pozycję rynkowego lidera ” – powiedział Daniel Chung, prezes zarządu Samsung Electronics w Polsce.

Rolą Macieja Filipkowskiego jest stworzenie i realizacja strategii biznesowej dla wszystkich urządzeń przenośnych, w tym produktów IT, telefonów komórkowych, tabletów i aparatów fotograficznych.

Samsung to jedna z najbardziej dynamicznie rozwijających się firm na świecie. Cieszę się, że będę mógł przyczynić się do tworzenia jej sukcesu na polskim rynku” – powiedział Maciej Filipkowski.

Marcin Bołbot, obecnie dyrektor dywizji CE (CONSUMER ELECTRONICS) odpowiadający za sprzedaż produktów elektroniki użytkowej (RTV i AGD), czyli drugiej kluczowej gałęzi działalności firmy, obejmuje stanowisko wiceprezesa.

Powyższe zmiany organizacyjne dotyczące stanowisk liderów Samsung Electronics są odzwierciedleniem globalnej strategii kierunków rozwoju biznesu, który obecnie dzieli się na elektronikę użytkową (CE) oraz urządzenia przenośne. Jak dodał Prezes Daniel Chung: „Jest to także dowód na to jak bardzo polski oddział zmienił się na przestrzeni lat i jak ważną rolę odgrywa w globalnych strukturach firmy”.

Kolejną istotną zmianą jest objęcie stanowiska dyrektora nowej dywizji B2B przez Pawła Ziemińskiego, dotychczasowego szefa sprzedaży IT. Będzie on odpowiadał za wdrożenie nowej strategii oraz rozwój dynamicznie rosnącego kanału sprzedaży B2B, który w Samsung Electronics zyskuje na znaczeniu i staje się motorem wzrostu firmy.

źródlo: Samsung

Kan