Dwanaście miesięcy i dziesięć rynków na Starym Kontynencie dla czwartej co do wielkości marki smartfonów na świecie

  • Do końca 2022 roku vivo planuje podwoić obecność na europejskich rynkach
  • Partnerstwa z kluczowymi sieciami sprzedaży detalicznej i operatorami w Europie
  • Strategiczne partnerstwo z pionierem w dziedzinie optyki, firmą ZEISS – vivo stawia na zapewnienie użytkownikom narzędzi do wykonywania perfekcyjnych zdjęć

 

Dziś vivo obchodzi pierwszą rocznicę działalności w Europie. Polska była wśród dziesięciu pierwszych rynków na kontynencie, na których zaprezentowano gamę modeli smartfonów vivo – a tym samym udowodniono, jak duży jest wkład firmy w design i innowacje zorientowane na użytkownika. W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy vivo osiągnęło kilka technologicznych kamieni milowych, nawiązując współpracę z kluczowymi sieciami sprzedaży detalicznej i operatorami oraz świętując „Perfect Shot” na turnieju UEFA EURO 2020. Strategiczne i długoterminowe partnerstwo z firmą ZEISS, pionierem w dziedzinie optyki, zagwarantowało użytkownikom doskonałe doświadczenia w zakresie obróbki obrazów oraz przełożyło się na rynkowy debiut flagowego modelu X60 Pro. W ten sposób vivo dotrzymało swojej obietnicy wobec europejskich klientów, kładąc nacisk na zaawansowane aparaty i oferując narzędzia do wykonania perfekcyjnych zdjęć.

 

Podsumowanie pierwszego roku w Europie 

vivo – czwarty co do wielkości producent smartfonów na świecie– otworzyło europejską siedzibę w Düsseldorfie wlistopadzie 2019 roku i oficjalne zadebiutowało na kontynencie 20 października 2020 roku. W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy vivo wprowadziło produkty na dziesięć europejskich rynków: Francji, Niemiec, Włoch, Polski, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii i wkrótce po nich Austrii, Czech, Rumunii oraz Serbii. Przed wejściem na nowy rynek vivo przeprowadziło szeroko zakrojone badania i pogłębione wywiady z 9000 konsumentów na całym kontynencie, aby lepiej zrozumieć indywidualne potrzeby europejskich użytkowników. Zespoły vivo w Europie rozrosły się ze 120 do ponad 200 ekspertów z różnych dziedzin. Międzynarodowy charakter marki wzmacnia współpraca 84 osób 16 różnych narodowości, które zatrudnione są w europejskiej centrali w Düsseldorfie. Już wkrótce marka wzmocni swoje zaangażowanie na europejskich rynkach. Do końca 2022 roku, vivo planuje podwoić swoją obecność na kontynencie, a już na początku listopada 2021 roku powie „Bom dia, Portugal”.

 

„Cieszę się z pierwszej rocznicy obecności w Europie i dziękuję wszystkim europejskim klientom, którzy zaufali nam przy wyborze jednego z najbardziej osobistych urządzeń – swojego smartfona. Nasz pierwszy rok był bardzo trudny, ponieważ wchodziliśmy na stary kontynent w środku pandemii, jednak z radością odnotowuję wielki postęp na naszych rynkach w Europie. Patrząc w przyszłość, obiecujemy nadal zapewniać klientom wyjątkowe doświadczenia w przetwarzaniu obrazu przez nasze urządzenia i z niecierpliwością czekamy na zdobycie przyjaciół na nowych europejskich rynkach”, mówi Denny Deng, wiceprezes vivo i prezes europejskiego oddziału firmy.

 

Innowacje techniczne oparte na zwyczajach konsumentów

Począwszy od dedykowanych średniemu segmentowi rynku smartfonów serii Y po flagowe modele, jak X60 Pro, produkty vivo otrzymały świetne opinie klientów oraz zebrały doskonałe recenzje zarówno partnerów, jak i mediów. Opracowując innowacyjne technologie oparte na nawykach użytkowników smartfonów, vivo zawsze stawiało na badania konsumenckie. Do najważniejszych osiągnięć technicznych wprowadzonych w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy należy technologia Gimbal 2.0, która poprawia stabilność aparatu fotograficznego we flagowym modelu vivo, oferując użytkownikom profesjonalne doświadczenia przy robieniu zdjęć. Kolejnym kamieniem milowym jest niedawno przedstawiony chip V1, który trafi do urządzeń już w 2022 roku. Ta nowa technologia przetwarzania obrazu łączy zaawansowany system sztucznej inteligencji z poprawą szybkości i zmniejszeniem zużycia energii. Prace rozwojowe w tym zakresie były prowadzone od 24 miesięcy przez ponad 300 pracowników działów badań i rozwoju oraz ekspertów laboratorium zajmującego się przetwarzaniem obrazu w vivo.

Pragnąc dotrzymać obietnicy danej swoim europejskim klientom, vivo połączyło siły z niemieckim pionierem optyki i optoelektroniki – firmą ZEISS. Poprzez wspólny wysiłek badawczo-rozwojowy obie firmy dążą do integracji unikalnego know-how w zakresie technologii przetwarzania obrazu z intuicyjnym korzystaniem ze smarfonów. Zarówno ZEISS, jak i vivo podzielają pasję do precyzji i jakości przy opracowywaniu ekscytujących smartfonów oferujących zaawansowane rozwiązania technologiczne.

 

Partnerstwo UEFA EURO 2020: Duży wzrost rozpoznawalności

vivo świętowało „Perfect Shot” wraz z UEFA podczas turnieju EURO 2020. Wraz z milionami widzów i miłośników piłki nożnej w całej Europie, którzy kibicowali swoim drużynom, turniej był główną siłą napędową wzrostu rozpoznawania marki vivo. Marka zobowiązała się do długoterminowego sponsorowania rozgrywek mundialowych FIFA World Cup 2022 oraz UEFA EURO 2024.

 

Ekspansja dzięki nowym partnerstwom

Od momentu wejścia na rynek w październiku ubiegłego roku, vivo skupiało się na zapewnieniu wszystkim konsumentom możliwości wyboru preferowanego punktu zakupu swoich smartfonów i akcesoriów. Ciągły wzrost na europejskich rynkach potwierdzają raporty głównych analityków branżowych, co jest dowodem determinacji i zaangażowania firmy w Europie. Jednocześnie marka pozostaje wierna swojej filozofii, aby robić właściwe rzeczy we właściwy sposób. Sieć partnerów obejmuje obecnie kluczowych detalistów, takich jak Ebuyer, El Corte Inglés, EMAG, FNAC, Unieuro, oraz MediaMarkt/Mediaworld, a także wiodące firmy z sektora telekomunikacyjnego, takie jak A1, Drei, Free, SFR, TIM, Windtre i Orange.