W ciągu najbliższych 3 lat Huawei zostanie liderem sprzedaży na polskim rynku notebooków. Taką tezę postawił na wczorajszej polskiej prezentacji najnowszych laptopów z serii Matebook 13 i Matebook Pro Jefferson Zhang – dyrektor zarządzający Huawei Consumer Business Group Polska.

Czy tak się stanie? Zobaczymy. Faktem jest, że chiński producent dobrze sobie radzi na polskim rynku. W przypadku smartfonów jego udział wzrósł bardzo szybko i dochodzi do 30% i można się spodziewać, że wkrótce przegoni koreańskiego Samsunga. Rynek laptopów jest bardziej zfragmentaryzowany: mamy takie marki jak Dell, Lenovo, Apple,  Fujitsu, HP, Acer, Asus i każda z nich wprowadza różnego rodzaju innowacje.

Na korzyść Huawei przemawia wysoka jakość przy relatywnie dobrej cenie. Nowa seria Matebooków X Pro nie należy do tanich – ceny kształtują się na poziomie 5-7 tys w zależności od wersji. Nieco tańsze są Matebooki 13, które można kupić już poniżej 4 tys. zł.  Pamiętajmy jednak , że obecnie coraz więcej osób szuka sprzętu klasy premium, który zapewni wysokie osiągi, długi czas pracy przy zachowaniu niewielkiej wagi. Tutaj Huawei ma szansę się wykazać.

Na zdjęciu: Huawei Matebook 13