Na polskim rynku pojawił się właśnie Huawei MateBook – urządzenie 2w1. Równolegle wystartowała kampania „Work smart not hard”, w której eksperci Jarosław Kuźniar i Michał Sadowski będą dzielić się swoimi doświadczeniami, jak odnaleźć się w nowoczesnym biznesie. Na dzisiejszej premierze zostały zaprezentowane wyniki badań SW Research, wykazujące jak w Polsce zmienia się styl prowadzenia biznesu.

Huawei MateBook
Huawei MateBook

Polska premiera Huawei MateBook została poprzedzona przeprowadzonymi przez SW Research badaniami na temat nowoczesnego biznesu. Wzięło w nim udział 800 pracowników różnych branż z całej Polski, w tym właściciele firm, kadra zarządzająca oraz niezależni specjaliści. Z badań wynika, że coraz więcej Polaków pracuje mobilnie. Wśród przedstawicieli biznesu prawie połowa – 48,8 proc. – łączy pracę stacjonarną z pracą mobilną. Co piąty badany – 19,2 proc. – pracuje w pełni mobilnie. Wyłącznie stacjonarnie pracuje tylko 32 proc.

Sektor biznesowy tworzą dziś ludzie, którzy poświęcają większość swojego życia na obowiązki zawodowe. Ich wymagania co do urządzeń są coraz wyższe. Statystyczny biznesmen używa dwóch, a nawet trzech urządzeń w codziennej pracy. Huawei proponuje im MateBooka, urządzenie 2w1, które jest wydajne, wielofunkcyjne i bardzo stylowe. To nowe urządzenie idealnie uzupełnia się ze smartfonem Mate 8, tworząc biznesowe portfolio Huawei – mówi Derek Yu, dyrektor zarządzający Huawei Consumer Business Group.


Biznes w wersji mobilnej

Rozwój technologii prowadzi do zmian stylu i trybu pracy. Większość Polaków (57,3%) nadal pracuje stacjonarnie. Wyniki te zmieniają się jednak znacząco w przypadku przedstawicieli biznesu (właścicieli firm, kadry zarządzającej oraz niezależnych specjalistów). Prawie 60 proc. pracowników wyższego szczebla pracuje wyłącznie zdalnie lub łączy tryb stacjonarny z pracą poza biurem. Biznes do pracy używa dzisiaj: laptopa (55,1 proc.), smartfona (40,1 proc.) oraz z tableta (19,2 proc. badanych). Huawei MateBook może zastąpić te wszystkie urządzenia.

Kluczowe aspekty w pracy zdalnej to stały dostęp do internetu (45,5%), szybkość transmisji danych (34%) oraz dobra bateria (31,4%). Huawei MateBook pracuje pod kontrolą systemu Windows 10, ma więc dostęp do wszystkich niezbędnych aplikacji biurowych. Sercem urządzenia jest procesor Intel Core M, który zapewnia wysoką wydajność oraz łatwą komunikację. Niezawodna bateria 4340 mAh gwarantuje do 10 godzin pracy biurowej, 29 godzin słuchania muzyki lub 9 godzin oglądania filmów.


MateBook spełnia najwyższe standardy nowoczesnego biznesu, którego interesuje nie tylko interakcja pomiędzy technologią a użytkownikiem, ale także stylistyka urządzenia. Jest bardzo cienki i lekki – waży zaledwie 640g. Obudowa wykonana została z najwyższej jakości aluminium, polerowane krawędzie formują perfekcyjnie skonstruowaną obudowę. Skórzane etui MateBook jest jednocześnie dotykową klawiaturą z technologią multi-touch, która umożliwia wygodne, płynne i precyzyjne rozpoznawanie ruchu palców.


Jednym z najważniejszych zadań w pracy, które wskazali badani biznesmeni, jest korzystanie z multimediów i tworzenie prezentacji. Ważnym elementem jest też możliwość podpisywania dokumentów zdalnie. Huawei MateBook został wyposażony w 12 calowy ekran o szerokim kącie widzenia dochodzącym do 160 stopni. Został on wykonany w technologii IPS i ma rozdzielczość 2160×1440, co zapewnia oglądanie zdjęć, filmów i materiałów graficznych w najwyższej jakości. Za pomocą rysika MatePen można nie tylko podpisywać dokumenty na dotykowym ekranie, ale także tworzyć skomplikowane rysunki czy schematy. Rysik rozpoznaje 2048 poziomów czułości i doskonale przechwytuje zróżnicowaną siłę nacisku bez opóźnień. MatePen może służyć jednocześnie jako pilot do prezentacji lub laserowy punktor.

Huawei MateBook, czyli tablet 2w1 z rysikiem

Aby mieć pewność, że wszystkie dane są bezpieczne, MateBook został wyposażony w najszybszy na rynku czytnik linii papilarnych. Gwarantuje on ekspresową identyfikację odcisku użytkownika za jednym dotknięciem. Wykorzystuje system rozpoznawania 360 stopni, który niweluje zakłócenia podczas odszyfrowywania. Wszystkie dane są bardzo dobrze chronione, a odblokowanie laptopa zajmuje ułamek sekundy.


Premierze MateBooka towarzyszy start kampanii online „Work smart not hard”, która jest kolejnym krokiem Huawei w stronę nowoczesnych biznesmenów. Promuje ona nie tylko nowe urządzenie, ale całą serię biznesową Mate, w której wyróżnia się wydajny i stylowy smartfon Mate 8. Oba urządzenia tworzą idealny zestaw współczesnego biznesmena. Do współpracy firma Huawei zaprosiła ekspertów: dziennikarza Jarosława Kuźniara oraz Michała Sadowskiego, założyciela Brand24. Na specjalnie utworzonej stronie www.huaweimate-worksmart.pl, panowie będą dzielić się merytorycznymi materiałami dla współczesnych biznesmenów.


Z badań wynika, że Polacy pracują bardzo ciężko. W kampanii „Work smart not hard” pokażemy, że można pracować nie tyle ciężko, ile… mądrze. Wchodzimy w segment biznesowy, proponując naszym klientom nie tylko wydajne, mobilne urządzenie 2w1 – MateBooka i świetnego smartfona Mate 8. Dajemy coś znacznie więcej – porady i doświadczenie uznanych biznesmenów, a także możliwość wspólnego rozwijania swojej kreatywności w biznesie – mówi Dariusz Marnic, szef marketingu Huawei Consumer Business Group.

Eksperci kampanii pojawili się także na dzisiejszej premierze MateBooka i opowiedzieli gościom, czym dla nich jest hasło „Work smart not hard”:

Przy dzisiejszym tempie życia zawodowego i prywatnego pracować mądrze to sztuka. Spotkanie za spotkaniem, wyzwanie za wyzwaniem, decyzja za decyzją i konsekwencja za konsekwencją. Tego się nie da robić w jednym miejscu, w zamkniętej przestrzeni, bez pasji i czasu na choćby rower z córką. „Work smart not hard” to dla mnie mądre korzystanie z technologii, która zastępuje niepotrzebne spotkania. To też wykorzystywanie doświadczenia z innych niż biznesowe dziedzin życia, a także życie w podróży, otwieranie oczu, opowiadanie świata w sposób LIVE dzięki technologii, która pozwala dziś na to jak nigdy wcześniej – mówił Jarosław Kuźniar.

Dla Michała Sadowskiego, założyciela firmy Brand24 „Work smart not hard” to: optymalne zagospodarowanie czasu, który normalnie marnujemy. Przy użyciu technologii mobilnych nie tracę ani minuty i jestem w stanie zarządzać kilkudziesięcioosobową firmą stojąc w korkach, czy w kolejce na poczcie.

Na stronie www.huaweimate-worksmart.pl będą dostępne prezentacje, wyniki badań, live video i inne materiały z udziałem ekspertów, inspirujące do nowoczesnego prowadzenia biznesu.

Huawei MateBook jest dostępny od 9 września w Media Markt i Saturn w dwóch odsłonach:

  • 4GB/128 RAM, Intel M3 w cenie 4399 PLN
  • 8 GB/256 RAM, Intel M5 w cenie 5799 PLN

We wrześniu pojawi się też w salonach sieci Play w wersji 4GB/128 RAM, Intel M3.

źródło: Huawei

Kan