Za pomocą swoich technologii audiowizualnych Panasonic zrekonstruował malowidła z Kaplicy Sykstyńskiej. Niezwykły multimedialny spektakl w Audytorium della Conziliazione był połączeniem projekcji wideo, muzyki i specjalnych efektów świetlnych.

Do realizacji pokazu „Sąd Ostateczny – Michał Anioł i Tajemnice Kaplicy Sykstyńskiej” wykorzystano 30 profesjonalnych projektorów laserowych, które przeniosły widzów do wnętrza Kaplicy Sykstyńskiej. Widowisko połączyło performance teatralny na żywo z efektami specjalnymi osiągniętymi dzięki zastosowaniu najnowszych technologii audiowizualnych.

Panasonic 1

Panasonic

Panasonic Visual System Solutions jest sponsorem technicznym widowiska, które wyprodukowane zostało przez Artainment Worldwide Shows. Twórcy skorzystali także z doradztwa ekspertów naukowych Muzeów Watykańskich.

Pokaz podzielony był na pięć sektorów. Na dwóch ścianach bocznych zamontowano 8 projektorów PT-RZ31K o jasności 31 000 lumenów. Na sklepienie obraz rzutowano z 6 projektorów 20 000 lumenów PT-RZ21K i 2 modeli PT-RZ31K. Na proscenium oraz na specjalnej siatce do projekcji wykorzystano po 4 projektory PT-RZ31K. Z kolei na samej scenie wykonano mapping „Dawida” Michała Anioła za pomocą 2 projektorów PT-RZ12K o jasności 12 tys. lumenów. A dodatkowo nad sceną zamontowano 4 projektory PT-RZ21K z obiektywami o krótkiej ogniskowej EL-D75LE95 do rzutowania obrazu z góry bezpośrednio na scenę.

Panasonic 3

Panasonic

Wybraliśmy Panasonic, ponieważ jest to marka znana z niezawodnej technologii laserowej DLP. Naszym celem było odwzorowanie fresków z Kaplicy Sykstyńskiej z jak największą dokładnością i zgodnością z oryginałami – doskonałe odzwierciedlenie kolorów i wysoki współczynnik kontrastu w projektorach Panasonic pozwoliły nam to osiągnąć – mówi Daniele Parazzoli, Managing Director w Event Management.

Twórcą pokazu jest Marco Balich, dyrektor artystyczny i producent ceremonii otwarcia i zamknięcia Igrzysk Olimpijskich w Turynie w 2006 i w Rio de Janeiro w 2016 roku.

Bez najnowszych technologii nie udałoby się nam zrealizować naszej wizji. Stworzyliśmy wciągającą projekcję 270°, aby zainteresować młode pokolenia i wzbogaci

ich wiedzę na temat historycznych dzieł sztuki. Szukaliśmy technologii, która nie tylko sprosta, ale nawet przekroczy nasze oczekiwania pod względem jakości i jasności obrazu. Oprócz tego zależało nam na niezawodności i prostej obsłudze, byśmy mogli skupić się na samym widowisku i zapewnieniu efektu „wow”. Dzięki Panasonic było to możliwe – wyjaśnia Marco Balich.

– Jako liderzy branży staramy się odkrywać nowe możliwości na nowych rynkach. Bycie częścią tego wyjątkowego wydarzenia, w którym sztuka łączy się z najbardziej zaawansowaną technologią i rozrywką na żywo jest dla nas zaszczytem. Dzięki kreatywności Marca Balicha i Artainment Worldwide Shows mieliśmy szansę, by zaprezentować w całej okazałości naszą technologię projekcji laserowej – podsumowuje Jan Markus Jahn, Director Visual Systems Solutions w Panasonic Europe.

Więcej informacji na temat projektu „Giudizio Universale” jest dostępnych na stronie: https://www.giudiziouniversale.com/.

źródło: Panasonic