Nokia Networks dostarczy infrastrukturę GSM-Railway (GSM-R) dla 110-kilometrowej linii łączącej Warszawę i Łódź. Ta niezawodna cyfrowa infrastruktura komórkowa podwyższy poziom bezpieczeństwa podróży oraz pomoże zredukować czas przejazdu pomiędzy między dwoma miastami.

W projekcie realizowanym w systemie „pod klucz”, Nokia wykorzysta swoje stacje bazowe Flexi Base Station i technologię Base Station Controller oraz zintegruje za pomocą platformy GSM-R Europejski System Sterowania Pociągiem (ETCS), zapewniając sygnalizację tzw. poziomu 2. W celu zapewnienia najwyższej jakości wdrożenia sieci, Nokia dostarczy również szeroka gamę usług, takich jak projektowanie sieci, zarządzanie projektem, wdrożenie oraz utrzymanie sieci, zaś system zarządzania siecią Nokia NetAct zapewni wydajność i stabilność sieci komórkowej.

Projekt jest częścią szerokiego planu modernizacji krajowej sieci kolejowej realizowanego przez PKP Polskie Linie Kolejowe (PLK).

Wdrażając najwyższe standardy bezpieczeństwa w komunikacji kolejowej pomożemy zoptymalizować czas podróży na jednej z najbardziej popularnych tras kolejowych w Polsce” – mówi Dirk Lewandowski, szef Railway Solutions w Nokia Networks. „Jest to nasz kolejny projekt w sektorze telekomunikacji kolejowej w Polsce, po tym, jak zostaliśmy wybrani do budowy mobilnej infrastruktury na strategicznej linii Warszawa-Gdynia oraz 440-kilometrowym odcinku trasy Wschód –Zachód łączącym Łowicz i Terespol.”

Jako światowy lider rynku GSM-R Nokia wdrożyła do tej pory 29 sieci GSM-R obsługujących ponad 70 000 km linii kolejowych w 20 krajach. Niedawno firma zrobiła kolejny krok w ewolucji systemu GSM-R umożliwiając automatyczna kontrolę pociągów i pozwalając operatorom kolejowym obsługiwać większe natężenie ruchu nawet o 40%.

źródło: Nokia Networks

Kan