1 grudnia nastąpi oficjalne otwarcie odcinka autostrady A2 z Nowego Tomyśla do Świecka. Tuż po nim, nowym fragmentem A2 pojadą użytkownicy nawigacji NaviExpert. Odcinek możemy już znaleźć na mobilnej mapie, a NaviExpert jako pierwszy sprawdził ile zajmie dojazd z Warszawy i Poznania do Berlina. Od 1 grudnia, dzięki A2 zaoszczędzimy nawet ponad godzinę podróży.
Nareszcie centralna Polska połączy się z Zachodem autostradą. 1 grudnia do granicy z Niemcami pojedziemy długo wyczekiwanym nowym odcinkiem A2. Już w minutę po oficjalnym otwarciu, nową A2 poprowadzi producent nawigacji mobilnej NaviExpert. Poznańska firma jako pierwsza umieściła na swojej nawigacyjnej mapie dla kierowców nowy fragment autostrady. Producent obliczył też o ile skróci się czas podróży do naszej zachodniej granicy oraz do stolicy Niemiec, przy zachowaniu zalecanej prędkości 140km/h.
Według NaviExpert, droga z Poznania do Berlina potrwa dwie godziny, a z Łodzi niewiele ponad cztery. W obu przypadkach to ponad godzinę krócej niż obecnie. Z centrum Warszawy do przejścia granicznego w Świecku, 479 km pokonamy w 5h 17min. Wcześniej ta sama trasa zajmowała aż 6h 18min. Czas dojazdu na berlińskie lotnisko Schoenefeld z Poznania spadł poniżej 2h, a z Warszawy do 6h.
Całkowity czas przejazdu z polskiej do niemieckiej stolicy, wciąż nie jest tak krótki jakbyśmy oczekiwali. Pokonanie dystansu z Warszawy do Strykowa zajmie bowiem 1/3 całkowitego czasu podróży do Berlina, mimo że trasa ta stanowi jedynie 1/6 dystansu do stolicy Niemiec.
Ważną informacją dla kierowców jest fakt, iż przez pierwsze pół roku przejazd nowym, ponad 100-km odcinkiem autostrady będzie bezpłatny. Pobór opłat rozpocznie się w maju 2012 roku.
Oddawane stopniowo do użytku nowe odcinki dróg ekspresowych i autostrad są na bieżąco udostępniane w nawigacji NaviExpert. Ostatnio, pojawiły się w niej tuż po otwarciu m.in. Autostradowa Obwodnica Wrocławia od węzła z Graniczną do Długołęki, Północna Obwodnica Krakowa oraz odcinek autostrady A1. Użytkownicy NaviExpert na bieżąco dowiadują się także o wszelkich remontach i utrudnieniach drogowych.
Podróż nowymi odcinakami dróg można również planować z poziomu komputera za pośrednictwem webplannera korkosfera.pl.
źródło: NaviExpert
Kan
Spokojnie – pewnie tydzień po otwarciu pojawią się AWARIE i autostradę trzeba będzie naprawiać 🙂 wystarczy spojrzeć na A4 – chyba jeden raz jechałem po tej autostradzie w taki sposób, że od jednej bramki do drugiej nie było ANI JEDNEGO przejazdu / naprawy!
Jedna jaskółka wiosny nie czni.
Podoba mi się:-)
Ciekawe, bo Autostrada Wielkopolska II, jako zarządca podaje czas przejazdu do Berlina krótszy o 2h 😉
A co do nawierzchni, podobno robili betonowe. Według ich standardów napraw wymaga 5-8% nawierzchni przez 20lat, zamiast 80-100% przy asfalcie.
Niemcy od lat budują tak drogi, a my musimy zmniejszać bezrobocie dając zarobić na remontach…
BTW, może tak NE zainteresuje się zmianami również w mniejszych miejscowościach? Tarnobrzeg np. ma kilka nowych rond, a i w Warszawie zdarzają się nieścisłości – typu „jedź drogą równoległą do Jagiellońskiej na odcinku 300m”
Jeżeli tam będzie beton to fajnie – ale jak znam życie to COŚ się zepsuje – coś trzeba będzie naprawiać – firmy na tym zarabiają i tak łatwo tego nie odpuszczą 🙂
Ten czas przejazdu uwzględnia już zwężki na naprawy i ograniczenie ruchu do 60 40 20 km/h jak to zwykle bywa po każdym otwarciu autostrady.