TelForceOne, notowany na GPW w Warszawie największy w Polsce dystrybutor akcesoriów mobilnych i elektroniki konsumenckiej oraz producent telefonów i smartfonów myPhone, opublikował wyniki za 2014 r. Grupa wypracowała przychody ze sprzedaży na poziomie blisko 300 mln zł (wzrost o 86,3% r/r), a zysk EBITDA wzrósł o 15% r/r (13,2 mln zł). Ponadto, w ubiegłym roku Grupa skokowo zwiększyła udziały w rynku.

W 2014 r. skonsolidowane przychody ze sprzedaży TelForceOne wyniosły 290,1 mln zł (wzrost o 86,3% r/r). Grupa wypracowała zysk brutto na sprzedaży na poziomie 63,1 mln zł (wzrost o 39,6% r/r), zysk EBITDA wyniósł 13,2 mln zł (wzrost o 15,3% r/r), zysk operacyjny 11,0 mln zł (wzrost o 13,7% r/r), a zysk netto 6,5 mln zł (wzrost o 53,7% r/r).

W minionym roku Grupa przede wszystkim zwiększyła udział w głównych kanałach dystrybucyjnych – sieciach handlu wielkopowierzchniowego i wielkooddziałowego. – Było to możliwe dzięki realizacji dotychczasowych kontraktów, podpisaniu nowych umów, ale przede wszystkim poprzez wprowadzenie do oferty rozszerzonego zakresu urządzeń i akcesoriów brandów A, czyli marek światowych producentów takich jak LG czy Nokia – mówi Wiesław Żywicki, Wiceprezes Zarządu TelForceOne.

W 2014 r. Grupa TelForceOne wypracowała solidne, ale niższe niż w analogicznym okresie marże. Marża brutto na sprzedaży wyniosła 21,7%, marża EBITDA 4,6%, marża EBIT 3,8%, a marża netto 2,2%. – Poprzez rozszerzenie portfolio o produkty marek obcych zwiększyliśmy przewagi nad konkurencją w strategicznych obszarach i grupach produktowych. Polityka prowadzona w tym zakresie miała wpływ na generowane marże, co jest zjawiskiem naturalnym. W kolejnych kwartałach br. będziemy koncentrować się głównie na poprawie rentowności. Cel ten będziemy realizować w dużej mierze poprzez działania rynkowe i marketingowe mające skłaniać kluczowych odbiorców do większego udziału produktów premium naszych marek – dodaje Wiesław Żywicki.

Bardzo udany rok ma za sobą także spółka myPhone, która utrzymuje pozycję lidera w segmencie telefonów o prostej funkcjonalności. – Mamy ambicję wzmocnienia pozycji lidera także na rynku smartfonów wśród brandów B. Zgodnie z badaniami instytutu ARC rynek i Opinia oraz MIT Media już teraz myPhone jest najbardziej rozpoznawalną polską marką smartfonów – mówi Radosław Trzeba, Członek Zarządu myPhone.
Bardzo udany rok
Także początek 2015 r. obfituje w istotne, pozytywne wydarzenia w Grupie. W połowie stycznia swoją premierę miała innowacyjna w skali światowej, wielkopowierzchniowa halowa instalacja oświetleniowa LED bezpośrednio zasilana z paneli fotowoltaicznych (LED+PV). Instalacje oświetleniowe w technologii LED przeznaczone do eksploatacji w obiektach przemysłowych, biurowych czy centrach handlowych realizowane są m.in. dla takich marek jak BOSH, Auchan, JTI czy Tauron.

W tym roku Grupa intensywnie pracuje także nad pozyskaniem nowych zagranicznych partnerów biznesowych, co realizuje m.in. poprzez udział we wszystkich najważniejszych wydarzeniach branżowych na świecie. Intensywnie rozwija także segment marek premium – do sprzedaży trafiła właśnie linia smartfonów Infinity, z komponentami i materiałami wysokiej jakości, które projektowane i optymalizowane są ze szczególnym uwzględnieniem oczekiwań klientów.

Podstawowe pozycje skonsolidowanego rachunku wyników

[w tys. zł]

2013

2014

Zmiana

Przychody

155 688

290 110

+86,3%

Zysk brutto na sprzedaży

45 200

63 081

+39,6%

marża brutto na sprzedaży

29,0%

21,7%

-7,3 p.p.

EBITDA

11 467

13 216

+15,3%

marża EBITDA

7,4%

4,6%

-2,8 p.p.

EBIT

9 638

10 957

+13,68%

marża EBIT

6,2%

3,8%

-2,4 p.p.

Zysk netto

4 201

6 457

+53,7%

marża netto

2,7%

2,23%

-0,5 p.p.

W dniach 2-5 marca myPhone – polski producent elektroniki mobilnej, należący do Grupy Kapitałowej TelForceOne notowanej na warszawskiej GPW, zaprezentował swoją premierową ofertę na Mobile World Congress 2015. Jest to największa impreza wystawiennicza branży GSM w Europie, która corocznie odbywa się w Barcelonie i cieszy się opinią najważniejszego miejsca spotkań firm i profesjonalistów obecnych na rynku telefonii komórkowej.


Na stoisku myPhone można było zobaczyć kilka premierowych produktów z najnowszej oferty. Pod nazwą myPhone INFINITY zaprezentowana została nowa seria smartfonów PREMIUM, złożona z dwóch najnowszych modeli, INFINITY 3G (Test myPhone Infinity 3G – klasa premium) i INFINITY LTE, która chwilę później zadebiutowała na europejskim rynku. Zwiedzający mogli zapoznać się także z najnowszymi reprezentantami serii HAMMER – urządzeń o podwyższonej szczelności i wytrzymałości, stworzonych z myślą o pracy w trudnych warunkach. W tym segmencie myPhone pokazał myPhone EASY 3G – interesującego następcę znanego już myPhone HAMMER oraz myPhone HAMMER INFINITY – ośmiordzeniowy smartfon o topowej specyfikacji, spełniający wymagania norm szczelności IP68.

Tegoroczny Mobile World Congress był dla licznej reprezentacji myPhone czasem wytężonej pracy, naznaczonej dziesiątkami spotkań i wielu nowych potencjalnych kontrahentów, które z pewnością zaowocują w najbliższym czasie. Warto zaznaczyć, iż myPhone był jedną z nielicznych polskich firm obecnych na tych targach w charakterze wystawcy.

źródło: TelForceOne

Kan