PKO Bank Polski rozszerza dostępność aplikacji IKO – od dziś mobilnie mogą zapłacić również m.in. posiadacze telefonów Blackberry i Nokia. Ponadto dla klientów innych banków, którzy chcą korzystać z IKO, PKO Bank Polski przygotował atrakcyjną ofertę specjalną.

Użytkownicy telefonów BlackBerry, Nokii z systemem Symbian, a także innych telefonów umożliwiających instalację aplikacji Java mogą już dziś zapłacić mobilnie w punktach handlowo-usługowych, dokonywać płatności w sklepach internetowych, wypłat z bankomatów PKO Banku Polskiego i przelewów na numer telefonu.
– IKO jest uniwersalne, wszechstronne i otwarte na dalszy rozwój – zarówno pod względem funkcjonalności, dostępności dla kolejnych systemów operacyjnych, jak i szerokiego spektrum użytkowników i potencjalnych partnerów Banku. Dlatego jesteśmy przekonani, że IKO ma wszelkie atuty, by stać się lokalnym standardem płatności mobilnych – mówi Wojciech Bolanowski, Dyrektor Pionu Bankowości Elektronicznej w PKO Banku Polskim.
Dla osób, które nie są klientami PKO Banku Polskiego, a już teraz chciałyby dokonywać wygodnych i szybkich płatności telefonem, Bank przygotował specjalną ofertę Superkonta z IKO. Konto można założyć pomiędzy 11 kwietnia a 15 października br. przez Internet lub w oddziale. Bank nie pobiera opłaty za obsługę i prowadzenie konta jeśli klient aktywuje aplikację IKO (a sama aktywacja, a także korzystanie z płatności mobilnych IKO są również darmowe). Klient może wybrać opcję konta bez karty lub z kartą debetową, za którą również nic nie zapłaci jeśli w każdym miesiącu dokona nią transakcji na minimum 350 złotych. Warunki specjalne oferty obowiązują do 30.06.2014 r., a więcej informacji o produkcie znajduje się na stronie Banku www.pkobp.pl.
W ciągu miesiąca od startu usługi, IKO aktywowało już ponad 12 tysięcy klientów PKO Banku Polskiego. Najchętniej dokonują oni mobilnie wypłaty gotówki z bankomatu (65%). Dużą popularnością cieszą się również przelewy na numer telefonu (19%) oraz płatności telefonem w sklepach tradycyjnych i internetowych (16%). Ogólna wartość transakcji dokonanych telefonami z IKO przekroczyła już 1,3 mln zł. 8 na 10 osób korzystających z płatności mobilnych PKO Banku Polskiego to mężczyźni. 85% spośród wszystkich użytkowników IKO stanowią osoby w przedziale wiekowym 21-50, ale płatności telefonem dokonują również seniorzy – najstarszy użytkownik IKO ma 89 lat! Najwięcej klientów płacących telefonami z IKO mieszka w województwach mazowieckim, lubelskim i śląskim, tuż za nimi uplasowały się województwa wielkopolskie, dolnośląskie oraz łódzkie.
Obecnie Klienci IKO mogą dokonywać transakcji telefonem komórkowym w ponad 15 tysiącach terminali płatniczych (m.in. w sieci CoffeeHeaven i Costa Coffee, sklepach Venezia, Tatuum, Gatta, Atlantic, Promod, CCC, Sephora, Douglas, Inglot, Decathlon, Media Expert, Mix Electronics, Meble Black Red White, Kakadu), w prawie 2,7 tys. bankomatów PKO Banku Polskiego, a także w wielu sklepach internetowych. Z każdym tygodniem przybywa punktów, w których można dokonywać transakcji z IKO – najłatwiej znaleźć je w samej aplikacji w telefonie, korzystając z funkcji geolokalizacji. Pod koniec marca PKO Bank Polski rozpoczął współpracę z firmą Euronet Polska – największym niezależnym operatorem sieci bankomatów. Dzięki temu użytkownicy IKO będą mogli wypłacać gotówkę telefonem łącznie z około 7 tys. bankomatów PKO Banku Polskiego i Euronet znajdujących się w bardzo dogodnych i atrakcyjnych lokalizacjach.
11 kwietnia rusza kampania reklamowa IKO z udziałem Szymona Majewskiego, która potrwa do 10 maja. W telewizji spoty będą emitowane w głównych kanałach oraz w ok. 50 kanałach tematycznych. W internecie kampania będzie obecna zarówno na portalach zasięgowych (Onet, WP, Allegro), jak również na sprofilowanych serwisach technologicznych, studenckich, w sieciach afiliacyjnych i wyszukiwarce Google. Za realizację działań offline odpowiadają DDB i Universal McCann, za realizację działań online: OS3 i Value Media.
Aby dołączyć do użytkowników bankowości mobilnej nowej generacji, posiadacze konta w PKO Banku Polskim muszą jedynie zainstalować na swoim telefonie bezpłatną aplikację IKO i aktywować ją w serwisie transakcyjnym iPKO. Aplikację można pobrać korzystając z funkcji w serwisie iPKO.pl, w zakładce IKO: „ZAMAWIAM APLIKACJĘ IKO”. Aplikacje dla posiadaczy telefonów BlackBerry, Nokii z systemem Symbian, a także innych telefonów umożliwiających instalację aplikacji Java są dostępne wyłącznie na stronie Banku. Funkcja zamówienia aplikacji przekierowuje klienta na właściwą lokalizację identyfikowaną na podstawie systemu urządzenia, z którego korzysta.
źródło: PKO Bank Polski
Kan
Nie widzę aplikacji dla BlackBerry.
a kiedy na WP8 ?
W przypadku telefonów BlackBerry, Nokia (Symbian) oraz innych telefonów umożliwiających instalacje aplikacji JAVA, nie można bezpośrednio ściągnąć aplikacji IKO. Trzeba to zrobić za pośrednictwem iPKO. Po zalogowaniu do serwisu trzeba zamówić aplikację w sekcji „IKO”. Na podany numer telefonu otrzymamy SMS, który umozliwi pobranie aplikacji IKO bezpośrednio na telefon. Instalujemy aplikację na telefonie, a następnie trzeba aktywować ją w serwisie internetowym iPKO. W najbliższym czasie planowane jest jeszcze udostępnienie aplikacji na system Windows Phone. Pracujemy też nad telefonami zrootowanymi (ze względów bezpieczeństwa korzystanie z aplikacji IKO na telefonach ze złamanymi zabezpieczeniami producenta jest aktualnie niemożliwe).
po pierwsze kursor jest mało widoczny, nie widać dokładnie w którym oknie się znajduje, po drugie kod iko pokazuje się duzy i dobrze widoczny, można go pokazac w kasie, ale… dlaczego u góry jest widoczne saldo dostępnych srodkow?
Już nie pracują nad aplikacją na rooty, bo już ją zakończyli. IKO można ściągnąć na rooty. Ja ściągnąłem na Blackberry, a kumpel na Windows Phone, więc chyba na każdym złamanym telefonie działą