Firma LG Electronics (LG) ogłosiła dziś wejście swojej spółki zależnej, LG Electronics India Limited (LGEIL), na indyjską giełdę papierów wartościowych – National Stock Exchange of India (NSE). Wydarzenie to stanowi istotny krok w kierunku umocnienia pozycji spółki jako trwałego partnera w rozwoju gospodarczym Indii oraz realizacji długofalowej strategii przekształcenia LGEIL w pełnoprawną korporację krajową.

Z tej okazji odbyła się ceremonia wprowadzenia na giełdę, podczas której ogłoszono również przyszłe kierunki rozwoju firmy. W wydarzeniu uczestniczyli m.in. dyrektor generalny LG Electronics William Cho, dyrektor finansowy Chang-tae Kim, dyrektor zarządzający LGEIL Hong-ju Jeon, przewodniczący Dae-hyun Song oraz dyrektor generalny NSE Ashish Chauhan. Symboliczne rozpoczęcie notowań odbyło się poprzez wspólne uderzenie w ceremonialny gong przez CEO LG i CEO NSE.

 

Wyniki IPO i znaczenie notowania na giełdzie

W ramach oferty publicznej LG sprzedało 15% udziałów w LGEIL, czyli 101 815 859 akcji, po cenie maksymalnej w ustalonym przedziale – 1140 INR (12,84 USD) za akcję. Oferta spotkała się z dużym zainteresowaniem – popyt przekroczył dostępne akcje 54-krotnie. Pozyskane środki wyniosły ok. 1,31 mld USD (116,05 mld INR).
Debiut giełdowy ma wzmocnić obecność LG na rynku indyjskim, na którym rosnące dochody i rozwijająca się klasa średnia generują rosnący popyt na sprzęt elektroniczny. Według danych Boston Consulting Group, udział gospodarstw domowych o średnich dochodach (6000 – 36 000 USD rocznie) w Indiach ma wzrosnąć z 29% w 2020 r. do 46% w 2030 r.

 

Indie są obecnie w centrum naszej strategii dla Globalnego Południa. Z niecierpliwością czekamy na dalszy rozwój zarówno LG, jak i LGEIL”. – William Cho, dyrektor generalny LG Electronics

 

Wraz z wejściem na giełdę, LG ogłosiło nową wizję działalności w Indiach, opartą na trzech filarach:

  1. LG zamierza rozwijać produkty dostosowane do lokalnych potrzeb, kultury i stylu życia. Bazując na wieloletnim doświadczeniu w Indiach, firma oferuje rozwiązania łączące przystępną cenę, funkcjonalność i wzornictwo dostosowane do oczekiwań indyjskich konsumentów.
  2. LG wzmacnia lokalną obecność poprzez rozwój samowystarczalnego łańcucha wartości – od badań i rozwoju, przez produkcję, aż po sprzedaż i serwis. Oprócz zakładów w Noida i Pune, firma buduje nową fabrykę w Sri City o wartości inwestycji 50,01 mld INR. Inwestycja ma stworzyć około 1900 miejsc pracy (bezpośrednich i pośrednich).
  3. LG chce uczynić z Indii centrum innowacji, produkcji i talentów w ramach strategii Global South. Firma planuje wspierać rozwój eksportu technologii, badań i produkcji z Indii na rynki światowe, przyczyniając się do wzrostu gospodarczego kraju i własnej ekspansji międzynarodowej.

Poza segmentem konsumenckim, LGEIL rozwija także ofertę rozwiązań B2B – w tym zaawansowane systemy dla przestrzeni komercyjnych, HVAC i wyświetlacze cyfrowe. Firma stale udoskonala również obsługę posprzedażową, m.in. poprzez rozwój rocznych planów serwisowych i programów wsparcia klienta.

LG podkreśla, że wspólna wizja rozwoju z Indiami opiera się na budowaniu trwałej wartości – zarówno w kontekście relacji z klientami, jak i wkładu w rozwój gospodarczy kraju.