Aby przyspieszyć swoje projekty związane z rozszerzoną rzeczywistością (XR – Extended Reality) LG Electronics zacieśnia strategiczną współpracę z globalną firmą technologiczną Meta Platforms, Inc. (Meta). Celem jest połączenie mocnych stron obu firm w zakresie produktów, treści, usług i platform, aby napędzać innowacje w ramach doświadczeń klientów w rozwijającej się przestrzeni wirtualnej.

 

Nawiązanie współpracy XR z Meta

28 lutego najwyższe kierownictwo LG, w tym dyrektor generalny William Cho i Park Hyoung-sei, prezes Home Entertainment Company, spotkali się z założycielem i dyrektorem generalnym firmy Meta Markiem Zuckerbergiem w LG Twin Towers w Seulu. Spotkanie to zbiegło się w czasie z wizytą Zuckerberga w Azji. Podczas dwugodzinnej sesji dyskutowano o strategiach biznesowych i rozważaniach dotyczących rozwoju urządzeń XR nowej generacji. CEO Cho, doświadczając wrażeń z używania zestawu Meta Quest 3 i inteligentnych okularów Ray-Ban Meta, wyraził zainteresowanie demonstracjami zaawansowanych technologii Meta, koncentrując się w szczególności na dużych modelach językowych Meta i jej potencjale integracji sztucznej inteligencji w urządzeniu.
Wytyczanie drogi w doświadczeniach rozszerzonej rzeczywistości nowej generacji

Firma LG przewiduje, że dzięki połączeniu platformy Meta z własnymi możliwościami w zakresie treści i usług w branży telewizyjnej, możliwe będzie stworzenie wyróżniającego się ekosystemu w domenie XR, która jest jednym z nowych obszarów działalności firmy. Co więcej, połączenie różnorodnych elementów technologicznych Meta z najnowocześniejszymi produktami i możliwościami jakościowymi LG, zapewnia znaczące synergie w rozwoju urządzeń XR nowej generacji.

Urządzenia XR są zapowiadane jako urządzenia osobiste nowej generacji, zdolne do przekroczenia ograniczeń ekranów mobilnych w zakresie immersji i intuicyjności. Urządzenia ubieralne oferują potencjał do znacznego poszerzenia interakcji z klientami. CEO Cho zauważył wcześniej: „Widzimy możliwości dla urządzeń osobistych nowej generacji na arenie biznesowej XR”.

 

Ciągłe ulepszanie portfolio poprzez selekcję i koncentrację

W ostatnich latach firma LG strategicznie koncentrowała zasoby na obiecujących przyszłych obszarach o przewidywanym wysokim wzroście, decydując się na minimalizację marginalnych biznesów w oparciu o dynamikę rynku i oceny strategiczne. Współpraca z Meta jest zgodna z tą strategią, mającą na celu wprowadzanie innowacji w zakresie doświadczeń klientów w przyszłej przestrzeni wirtualnej, przewidując rozwój rynku XR.

W ubiegłym roku firma LG przedstawiła swoją wizję przyszłości 2030, w której nakreśliła swój długoterminowy cel, jakim jest przekształcenie się w firmę oferującą inteligentne rozwiązania, które mogą płynnie łączyć i rozszerzać doświadczenia klientów w różnych dziedzinach, w tym w domu, handlu, mobilności i przestrzeni wirtualnej. W ramach zmian organizacyjnych pod koniec roku, w ramach Home Entertainment Company, utworzono dedykowaną jednostkę biznesową XR, aby przyspieszyć realizację nowych przedsięwzięć na arenie przestrzeni wirtualnej.