Firma dąży do dalszego wzrostu i zmian w celu poprawy wartości oferowanej klientom na dynamicznie zmieniającym się rynku globalnym

Firma LG Electronics ogłosiła dziś zmiany organizacyjne, które stanowią kolejny krok w kierunku realizacji ogłoszonej w lipcu Wizji Przyszłości 2030. Mają one na celu zwiększenie możliwości firmy i jej konkurencyjności biznesowej w ramach wizji przekształcania się w firmę oferującą inteligentne rozwiązania. Transformacja ta obejmuje łączenie oraz rozszerzanie różnych przestrzeni i doświadczeń wykraczających poza urządzenia domowe.

Kluczowym elementem tej przyszłościowej strategii jest nowo utworzona spółka Overseas Sales and Marketing Company, która będzie podlegać bezpośrednio dyrektorowi generalnemu LG Williamowi Cho. Pokieruje nią Thomas Yoon, który wcześniej pełnił funkcję prezesa i dyrektora generalnego LG Electronics North America.

Overseas Sales and Marketing Company będzie odgrywać kluczową rolę w przyspieszaniu zmian i rozwoju, a także umacnianiu globalnej pozycji marki LG poprzez odkrywanie i rozwijanie możliwości tworzenia wartości dla klientów. Nowa spółka będzie zarządzać zagranicznymi oddziałami sprzedaży w Ameryce Północnej, Europie, Ameryce Łacińskiej, na Bliskim Wschodzie i w Azji, Global Marketing Group oraz Direct-to-Consumer (D2C) Sales Business Group.

Firma planuje nie tylko zwiększyć możliwości operacyjne w strategicznych zagranicznych obszarach działania, w szczególności w zakresie B2B, ale także wspierać rozwój jakościowy we wszystkich jednostkach biznesowych.

Obejmuje to rozwój kompetencji w zakresie sprzedaży zagranicznej oraz przyspieszenie rozwoju działalności opartej na platformach i innowacyjnych modelach biznesowych typu direct-to-consumer (D2C). Grupa biznesowa D2C zajmie się rozszerzaniem punktów kontaktu z klientami poprzez wzmocnienie działań Online Brand Shop (OBS) i możliwości marketingu cyfrowego opartego na danych klientów.

Utrzymując sprawny i elastyczny system podejmowania decyzji we wszystkich czterech jednostkach biznesowych, LG będzie dążyć do dalszego rozwoju oryginalnych technologii w każdej z nich oraz wspierania transformacji biznesowej firmy.

Spółka Home Appliance & Air Solution (H&A) utworzy w ramach obszaru Air Solutions dział sprzedaży inżynieryjnej, aby zmaksymalizować synergię biznesową w zakresie ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji (HVAC), czyli głównego obszaru działalności B2B. Ponadto dział Home Beauty zostanie przeniesiony ze spółki Home Entertainment do H&A, gdzie będzie dobrze współgrać z istniejącymi dobrze już rozwiniętymi liniami produktów z zakresu „Home”.

Spółka Home Entertainment (HE) ma jeszcze bardziej przyspieszyć swoją transformację w lidera w dziedzinie mediów i rozrywki. Aby wzmocnić system operacyjny webOS do telewizorów Smart TV, zostanie utworzona grupa webOS SW Development Group, która będzie podlegać bezpośrednio Parkowi Hyoung-sei, prezesowi HE Company. Ponadto utworzony zostanie dział biznesowy eXtended Reality (XR) podlegający bezpośrednio centrali.

Prezes Park, który kierował firmą od 2019 roku, został awansowany za swój wkład w rozwój portfolio biznesowego firmy, zwiększenie rentowności linii produktów premium oraz rozwój platformy webOS. Ponadto odegrał kluczową rolę w umacnianiu pozycji firmy na globalnym rynku telewizorów OLED.

Spółka Vehicle Component Solutions (VS) utworzy dział Global Customer Strategy Division bezpośrednio podporządkowany centrali. Ma to na celu wypracowanie spójnej strategii zarządzania zamówieniami i sprzedażą, usprawnienie funkcji marketingowych i przyspieszenie rozwoju firmy.

Spółka Business Solutions (BS) rozszerzy sprzedaż i działalność biznesową w głównych regionach, takich jak Ameryka Północna, Europa, Azja Środkowa, Azja i Ameryka Łacińska. Obecny dział B2B India Business Department zostanie przekształcony w B2B India Business Division w celu utrzymania ciągłego wzrostu w tym kraju.
Wszystkie zmiany obowiązują od 1 grudnia, a awanse wchodzą w życie z pierwszym dniem nowego roku.