Rekordowe przychody i wysoka rentowność zapewniają solidne podstawy do realizacji średnio- i długoterminowych celów w zakresie rozwoju poprzez doskonalenie oferty biznesowej

Firma LG Electronics Inc. ogłosiła skonsolidowane przychody za drugi kwartał 2023 roku w wysokości 20 bln KRW (15,6 mld USD) oraz zysk operacyjny na poziomie 741,9 mld KRW (582,2 mln USD).

Firma odnotowała najwyższe przychody za drugi kwartał w swojej historii. Wyniki z drugiego kwartału podkreślają sukces strategii firmowej polegającej na wspieraniu ciągłego rozwoju przy jednoczesnym wzmacnianiu konkurencyjności prowadzonej działalności. Te rekordowe przychody odzwierciedlają działania firmy ukierunkowane na doskonalenie struktury biznesowej poprzez wprowadzanie nowych rodzajów działalności w postaci usług świadczonych za pośrednictwem platform oraz ciągłą rozbudowę segmentów B2B. Rentowność również była wysoka, chociaż zysk operacyjny był niższy o 6,3% niż w drugim kwartale zeszłego roku, głównie ze względu na jednorazowe zabezpieczenie w drugim kwartale 2023 r.

Firma planuje podjąć dalsze kroki w celu poprawy rentowności poprzez optymalizację wydajności oraz spełnianie przewidywanych wymogów rynkowych przed ich wystąpieniem, wykorzystując do tego zaawansowane prognozy popytu oraz konkurencyjność produkcji. LG planuje również ciągle wzmacniać swoją działalność zarówno w zakresie firmowego sklepu internetowego, jak i bezpośredniej sprzedaży konsumentom.

 

  • Dział LG Home Appliance & Air Solution wygenerował w drugim kwartale przychody na poziomie 7,99 bln KRW (6,2 mld USD) oraz zysk operacyjny w wysokości 600,1 mld KRW (470,9 mln USD). Mimo pogorszenia się warunków rynkowych jednostka biznesowa odnotowała wysoką rentowność dzięki zwiększonej sprzedaży produktów charakteryzujących się wysokim popytem. Wśród tych produktów znalazły się m.in. klimatyzatory oraz energooszczędne produkty współpracujące z pompami ciepła. Zysk operacyjny wzrósł o 40% w porównaniu do roku poprzedzającego, odzwierciedlając efektywne zarządzanie strukturą kosztów. Biorąc pod uwagę rosnący w Europie, Ameryce Północnej i na całym świecie popyt na zielone technologie, firma będzie wykorzystywać swoje innowacje o wysokiej wydajności, w tym pompy ciepła oraz systemy przechowywania energii (ESS). Jednocześnie firma dostrzega widoczny trend do elektryfikacji, który daje nowe możliwości rozwoju w dziedzinie ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji (HVAC). W trzecim kwartale firma wprowadzi na rynek nowe artykuły gospodarstwa domowego LG ThinQ UP 2.0 wyposażone w funkcje hiperpersonalizacji, subskrypcje i usługi. W odpowiedzi na zmiany zachodzące na rynku rozszerzone zostaną również niektóre linie popularnych urządzeń. Firma planuje przeprowadzić zmianę wzorca działalności w dziedzinie artykułów gospodarstwa domowego, łącząc modele biznesowe oparte na konkurencyjnych usługach bazujących na zróżnicowaniu produktów, jednocześnie kontynuując działania na rzecz zwiększenia wydajności produkcji, zaopatrzenia i logistyki w celu zapewnienia stabilnej rentowności.
  • Dział LG Home Entertainment uzyskał w drugim kwartale przychody w wysokości 3,15 bln KRW (2,47 mld USD) i zysk operacyjny na poziomie 123,6 mld KRW (96,9 mln USD). Biorąc pod uwagę utrzymywanie się na całym świecie trudnych warunków biznesowych w dziedzinie elektroniki użytkowej, firma nadal koncentruje się na poprawie wydajności operacyjnej oraz zwiększaniu rentowności przez rozszerzanie działalności w dziedzinie tworzenia treści i świadczenia usług z wykorzystaniem platformy Smart TV LG webOS. Firma chce przekształcić swoją ofertę w dziedzinie telewizorów w profil „dostawcy usług medialnych i rozrywki” poprzez poszerzenie oferowanych treści, usług oraz reklamy w różnych produktach. Celem tej jednostki biznesowej jest również ugruntowanie pozycji lidera firmy LG na rynku bardzo dużych telewizorów dzięki wprowadzeniu modelu LG SIGNATURE OLED M o przekątnej 97 cali – pierwszego na świecie „bezprzewodowego” telewizora użytkowego z technologią Zero Connect. Działalność firmy na rynku telewizorów premium wspiera również zwiększona sprzedaż nowych, popularnych telewizorów z serii Lifestyle.
  • Przychody działu LG Vehicle Component Solutions w drugim kwartale wyniosły 2,66 bln KRW (2 mld USD), co jest najwyższym wynikiem w historii firmy, jeśli chodzi o przychody za drugi kwartał. Odnotowano zysk operacyjny na poziomie 89,8 mld KRW (70,4 mln USD), wyłączając wydatki niepowtarzające się, takie jak jednorazowe zabezpieczenie, co przekłada się na osiągnięcie najwyższego zysku operacyjnego za drugi kwartał pod względem wyników biznesowych. Jednak po doliczeniu jednorazowego zabezpieczenia w kwocie 151 mld KRW (118,5 mln USD) związanego z wycofaniem elektrycznego modelu Chevy Bolt przez firmę General Motors do zysku operacyjnego odnotowano stratę operacyjną w wysokości 61,2 mld KRW (48 mln USD). Zabezpieczenie to odzwierciedla wzrost kosztów materiałowych, który nastąpił w okresie wycofania.

 

Jednostka biznesowa planuje dalszy rozwój przez koncentrację na rozszerzaniu działalności o wysokiej wartości dodanej oraz zapewniającej wysokie wyniki. Przewiduje się, że niezrealizowane zamówienia firmy sięgną 100 bln KRW (78,4 mld USD) do końca roku, co będzie prowadzić do sekwencyjnej konwersji sprzedaży przekładającej się na korzystny wzrost. W kwestii rentowności szczególnie pozytywny jest fakt, że firma doświadcza korzyści skali w efekcie rozszerzenia sprzedaży. W przyszłości przewidywane jest stałe zwiększanie popytu na pojazdy elektryczne, w związku z czym firma będzie aktywnie poszukiwać nowych możliwości w zakresie przyszłych obszarów dotyczących mobilności, takich jak autonomiczne pojazdy, rozwiązania programowe i treści. Jednocześnie będzie zabezpieczać stabilną rentowność poprzez poszerzanie oferty produktów o wysokiej wartości dodanej i zapewniających wysokie wyniki, które będą dostarczane kluczowym klientom z branży motoryzacyjnej na całym świecie.

 

  • Dział LG Business Solutions poprawiła przychody w drugim kwartale do wysokości 1,33 bln KRW (1 mld USD) oraz osiągnęła zysk operacyjny w wysokości 2,6 mld KRW (2 mln USD). Przychody oraz zysk operacyjny spadły nieco w porównaniu do tego samego okresu w poprzednim roku ze względu na zmniejszenie popytu na produkty informatyczne. Oczekuje się, że od trzeciego kwartału popyt na produkty informatyczne będzie stopniowo wracał do normalnego poziomu w porównaniu do pierwszej połowy roku. W międzyczasie firma LG planuje aktywnie rozszerzać sprzedaż monitorów i laptopów gamingowych oraz ekranów OLED. W dziedzinie wyświetlaczy komercyjnych firma będzie poszukiwać możliwości dalszego rozwoju przez wprowadzenie niestandardowych rozwiązań na różne rynki – od branży turystycznej i hotelarskiej, przez służbę zdrowia, po edukację, handel detaliczny i zaopatrzenie firm.