Dzięki nowej strategii marki firma chce aktywnie komunikować się z klientami ponad granicami pokoleniowymi i geograficznymi
Firma LG Electronics zaprezentowała nowy kierunek rozwoju marki oraz jej odświeżoną identyfikację wizualną. Ma ona lepiej podkreślać ideę Life’s Good poprzez bardziej dynamiczny, młodzieńczy wygląd we wszystkich fizycznych i digitalowych punktach kontaktu klientów z brandem.
W udostępnionych pracownikom na całym świecie wytycznych dotyczących komunikacji marki firma LG nakreśliła dla niej nowy kierunek. Jego celem jest zwiększenie popularności brandu wśród klientów z różnych krajów i pokoleń, w tym pokolenia Z, a docelowo przekształcenie go w markę kultową. W założeniach dotyczących komunikacji powtórzono podstawowe wartości firmy LG: „Najlepsze możliwe wrażenia dla klienta”, „Innowacje skoncentrowane na człowieku” oraz „Serdeczność, która wywołuje uśmiech”.
Hasło marki, Life’s Good, odzwierciedla sposób, w jaki firma umożliwia swoim klientom – dzięki produktom, usługom oraz komunikacji LG – życie na wysokim poziomie i pozwala im cieszyć się cennymi chwilami. Natomiast misja marki, Innovation for a Better Life, przyczynia się do kształtowania lepszego życia i przyszłości naszej planety.
Nowo określony kierunek marki obejmuje odświeżenie identyfikacji wizualnej LG, reinterpretując przy tym istniejące serdeczność i poczucie wspólnoty marki. Firma chce zwiększyć interakcję z klientami poprzez identyfikację wizualną wzbogaconą o witalność i elementy interaktywne.
W przestrzeni cyfrowej symbol firmy ożyje za sprawą animacji, przyciągając klientów nową formą ekspresji. Symbol marki, składający się z liter „L” i „G”, może wykonywać osiem unikalnych ruchów, w tym kiwać „głową”, obracać się i mrugać. Dzięki nowym rozwiązaniom może on witać klientów przyjaznym uśmiechem lub poruszać się do muzyki w tle na platformach cyfrowych.
Oprócz charakterystycznego dla LG koloru czerwonego, firma będzie używać we wszystkich punktach kontaktu z klientami bardziej energetycznego koloru LG Active Red. Wprowadzono również elementy gradientowe w kolorach LG Active Red, białym oraz czarnym, co zapewnia różnorodność i daje możliwość stosowania ich zgodnie z unikalną cechą każdego produktu lub usługi.
Firma zaprojektowała także nowy styl pisma dla sloganu marki Life’s Good, który będzie szerzej wykorzystywany na opakowaniach produktów. W czcionkę wkomponowane są kształty inspirowane różnymi urządzeniami LG.
Nowa strategia marki LG nie tylko wzmacnia unikalną tożsamość firmy, ale sygnalizuje jej gotowość i zdolność do ewolucji z pokolenia na pokolenie oraz ciągłe zaangażowanie w zapewnianie klientom innowacyjnych wrażeń. Firma planuje przez cały rok wykorzystywać atut marki we wszystkich punktach kontaktu z klientami na całym świecie.
Silna i spójna strategia marki pozwala lepiej komunikować nasze wartości i unikalną tożsamość, która harmonijnie łączy innowacyjność oraz serdeczność. Wdrażając nową strategię, LG zamierza stać się marką kultową, która będzie przemawiać do konsumentów ze wszystkich pokoleń na całym świecie — powiedział William Cho, dyrektor generalny LG Electronics.
Zostaw komentarz