Jesteś tutaj:-, Gry, Lenovo, Newsy, Raporty i prezentacje, Sprzęt, Targi i konferencje, Telefony-Projekt Tango – trzy filary Tango, o co chodzi?

Projekt Tango – trzy filary Tango, o co chodzi?

Mobile World Congress już za nami, recenzje i reportaże jeszcze cały czas powstają, a my podsumowujemy jedno z najciekawszych ogłoszeń tego roku. Już na CES w Las Vegas firma Lenovo zelektryzowała branżę informacją o pracach nad Projektem Tango i pierwszym urządzeniem mobilnym wyposażonym w nowe sensory i oprogramowanie.


Na MWC informacja ta została potwierdzona i co więcej, na specjalnym spotkaniu w Muzeum Sztuki Katalońskiej zaprezentowano możliwości pierwszego filaru Projektu Tango, działanie aplikacji oraz zapowiedziano przybliżoną datę premiery pierwszego konsumenckiego sprzętu wykorzystującego tę technologię.

Projekt Tango, jedno z najbardziej wyczekiwanych rozwiązań na rynku mobilnym pojawi się na urządzeniach konsumenckich już w 2016 roku. Planowana data premiery oraz aplikacje kompatybilne z Tango zostały zapowiedziane podczas ekskluzywnego spotkania przedstawicieli marek z dziennikarzami w ramach Google w ramach programu App Incubator. Po tegorocznym MWC i wystąpieniu Yang Yuanqing – Chief Executive firmy Lenovo, wiadomo już, że niebawem będziemy mieli okazję poznać pierwszy produkt konsumencki wyposażony w tę technologię. Sama prezentacja Projektu Tango odbyła się w Muzeum Sztuki Katalońskiej w Barcelonie, czyli miejscu, które w praktyce pokazało wykorzystanie lokalizacji i nawigacji w czasie rzeczywistym bez użycia GPS, a także użyteczność skanowania 3D i rozszerzonej rzeczywistości. Podczas prezentacji Jeff Meredith, General Manager i Vice President, aplikacja – Glympse to odpowiedź na jedno, bardzo ważne pytanie – gdzie jesteś? Glympse wykorzystuje Projekt Tango prezentując wirtualny obraz miejsca, w którym znajduje się użytkownik, a następnie lokalizuje „poszukiwaną” osobę i wyznacza drogę do odnalezienia jej.

Mechanika działania sensorów, tworzenia wirtualnych modeli 3D i działania rozszerzonej rzeczywistości jest już znana, stąd etap poszukiwań jak największej liczby sposobów na wykorzystanie nowej technologii. Już w 2015 roku Lenovo i Google rozpoczęło współpracę z deweloperami i programistami w ramach programu App Incubator. Dodatkowo, marki zorganizowały konkurs dla pomysłowych twórców aplikacji, w którym najbardziej kreatywny sposób użycia Tango ma zostać nagrodzony w niebagatelny sposób – poprzez wsparcie dla aplikacji oraz umieszczenie jej na w urządzeniach Projektu Tango.

Lenovo Project Tango
Lenovo Project Tango

Lenovo zapowiedziało, że pracuje teraz nad tworzeniem i wzbogaceniem ekosystemu aplikacji współpracujących z Projektem Tango. W ciągu następnych miesięcy będzie przedstawiać kolejne możliwości Tango w ramach drugiego i trzeciego filaru.

Według zapowiedzi, pierwsze urządzenie konsumenckie z Projektem Tango pojawi się na rynku w letnich miesiącach 2016 r.

źródlo: Lenovo

Kan



Autor |2016-03-01T10:12:16+02:001 marca 2016 10:12|Kategorie: Android, Gry, Lenovo, Newsy, Raporty i prezentacje, Sprzęt, Targi i konferencje, Telefony|Tagi: , , , , |0 komentarzy

Zostaw komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.